چرا شرکت‌های تبلیغاتی از همکاری با عربستان شرمنده‌اند؟

چرا شرکت‌های تبلیغاتی از همکاری با عربستان شرمنده‌اند؟
جمعه 28 اسفند 1394 - 11:33

روزنامه ایندیپندنت گزارشی با عنوان "چرا شرکت های تبلیغاتی از کار کردن با سعودی ها احساس شرم و ننگ می کنند ؟" منتشر کرد .

ایندیپندنت نوشت: شرکت تبلیغاتی کورویس که یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغاتی جهان است، پس از انتقادات مراکز و انجمن های مدافع حقوق بشر، بخشی از مطالب سایت اینترنتی خود را که درباره همکاری با عربستان است، حذف کرد.
شرکت کورویس یکی از شرکت های وابسته به گروه پابلیسیز است گروهی که از 10 سال پیش با عربستان همکاری می کند. 
این روزنامه انگلیسی در گزارش خود افزود: مراکز و انجمن های حقوق بشر درپی اعدام های جمعی 2 ماه گذشته عربستان که بزرگترین اعدام های جمعی در 30 سال گذشته بود، از شرکت کورفیس به علت همکاری با سعودی ها انتقاد کردند.
ایندیپندنت اعلام کرد: حدود دو ماه پیش 47 نفر در یک روز در عربستان اعدام شدند و قطعاً چند مخالف سیاسی ، حداقل 4 خبرنگار و چند نوجوان نیز در میان اعدامی ها وجود داشتند و همین اعدام های جمعی باعث بلند شدن صدای اعتراض مراکز حقوق بشری شده و این مراکز را درباره احتمال وقوع اعدام های جمعی بیشتر در آینده نزدیک نگران کرده است.  
گزارش ایندیپندنت حاکیست: "علی النمر" زمانی که 17 سال بیشتر نداشت، محکوم به اعدام شد و تنها جُرمش مشارکت در یک تظاهرات برای ایجاد اصلاحات دموکراتیک بود و هم اکنون پشت میله های زندان منتظر اجرای حکم اعدامش در هر لحظه است .
ایندیپندنت می افزاید: پس از گذشت یک ماه از اعدام 47 نفر در عربستان مجله نیوزویک مقاله عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان را منتشر کرد که در آن آمده بود: "اعدام ها بخشی از برنامه مبارزه با تروریسم در عربستان است." عنوان مقاله الجبیر "عربستان با تروریسم مبارزه می کند؛ هیچ چیز دیگری را باور نکنید!" بود که شرکت کورویس این مقاله را برای چاپ به روزنامه ها و مجلات مختلف ارسال کرد. شرکت کورویس پس از انتقادات یک مرکز حقوقی انگلیسی از این شرکت به علت ارسال مقاله الجبیر به روزنامه نیوزویک، مطالب مربوط به همکاری با عربستان را از سایت اینترنتی خود حذف کرد.

214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها