روسیه: ترکیه اصلیترین تامین کنندۀ سلاح داعش است

روسیه: ترکیه اصلیترین تامین کنندۀ سلاح داعش است
شنبه 14 فروردين 1395 - 14:43

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که ترکیه اصلی ترین ارسال کننده سلاح و تجهیزات برای گروه تروریستی داعش در سوریه به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ویتالی چورکین" در نامه ای به شورای امنیت تصریح کرد: ترکیه اصلی‌ ترین ارسال کننده سلاح و تجهیزات برای داعش در سوریه است و سازمان اطلاعاتی ترکیه مامور این کار است.

به گفته چورکین، ترکیه از نهادهای غیردولتی برای انتقال سلاح از طریق کاروان های حامل کمک های بشردوستانه استفاده می کند.

وی با ارائه آماری دقیق اعلام کرد: گروه داعش فقط در طول سال گذشته یک میلیون و 900 هزار دلار مواد منفجره و مواد شیمیایی از ترکیه دریافت کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از چورکین خاطرنشان کرد: مسکو مدارکی را، به شورای امنیت درباره کمکهای تسلیحاتی و تجهیزاتی ترکیه به داعش در سوریه ارائه کرده است.

وی کمکهای دریافتی داعش از طریق ترکیه در سال 2015 را اینگونه اعلام کرد: 2500 تن نیترات آمونیوم به ارزش حدود 788 هزار و هفتصد دلار، 456 تن نیترات پتاسیوم به ارزش 468 هزار و هفتصد دلار، 75 تن پودر آلومینیوم به ارزش 496 هزار و پانصد دلار، نیترات سدیم به ارزش 19 هزار و چهارصد دلار، گلیسرین به ارزش 102 هزارو پانصد دلار، اسید نیتریک به ارزش 34 هزار دلار.

روزنامه جمهوریت ترکیه در ژوئیه 2015 ویدیویی را در سایت خود از انتقال سلاح برای تروریستهای داعش در سوریه به وسیله کامیونهای سازمان اطلاعات ترکیه منتشر کرد. در پی انتشار این ویدیو سردبیر و رئیس دفتر این روزنامه در آنکارا بازداشت شدند.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها