هلاکت یک سرکرده النصره و 20 تروریست در ادلب

هلاکت یک سرکرده النصره و 20 تروریست در ادلب
دوشنبه 16 فروردين 1395 - 08:18

سخنگوی گروه تروریستی جبهه النصره به‌همراه فرزندش و ۲۰ تن از عناصر تروریست ها در ادلب از پای در آمدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رویترز گزارش داد که بنا به گفته رامی عبدالرحمان مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه (نزدیک به مخالفان)، «ابوفراس السوری»، سخنگوی جبهه النصره به همراه پسرش و دست کم 20 نفر دیگر از تروریستهای تکفیری این گروه و دیگر گروه ها از جمله جند الاقصی و همچنین افراطیون ازبک در حملات هوایی به مواضع آنان در استان ادلب کشته شدند.

رامی عبدالرحمان خاطرنشان کرد: این حملات را یا هواپیماهای روسیه و یا نیروی هوایی ارتش سوریه انجام داده اند.
عناصر القاعده در توییتر نوشته اند ابوفراس السوری که نام اصلی او رضوان نموس است، علیه نیروهای شوروی در افغانستان جنگیده بود. وی در افغانستان با اسامه بن لادن و عبدالله عزام دیدار کرده و سپس با آغاز درگیری های سوریه در سال 2011 به این کشور بازگشته بود.

بنابراعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، ابوفراس السوری با شماری از سرکرده های افراطی در مقر النصره در کفرجالس در شمال شرقی شهر حلب نشستی برگزار کرده بود که هدف حملات قرار گرفت.
به گفته عبدالرحمان، دو مقر دیگر گروه تروریستی النصره و جند الاقصی (گروه افراطی متحد النصره) در شمال استان ادلب نیز هدف قرار گرفت.

وی تصریح کرد: حال شمار زیای از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

این حملات دو روز پس از آن صورت می گیرد که النصره منطقه العیس در استان حلب (در مجاورت ادلب) را به اشغال خود در آورد و به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، در این حمله دست کم 12 نفر از نیروهای حزب الله لبنان، به شهادت رسیدند.

استان ادلب از سال 2015 در اشغال تروریست های تکفیری النصره و متحدان این گروه است.  عناصر النصره مانند عناصر گروه تکفیری صهیونیستی داعش از آتش بس بین دولت و گروه های مسلح مخالف که از بیست و هفتم مارس اجرا می شود، کنار گذاشته شده اند.

این آتش بس هم به دولت سوریه و هم به روسیه و نیز ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا امکان داده است مبارزه خود را بر داعش متمرکز کنند.

7- 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها