بن‌سلمان ازپایان قریب الوقوع تجاوز به یمن می‌گوید

بن‌سلمان ازپایان قریب الوقوع تجاوز به یمن می‌گوید
دوشنبه 16 فروردين 1395 - 16:07

العالم ـ وزیر دفاع عربستان سعودی از پایان قریب الوقوع تجاوز به یمن و احتمال دستیابی به راه حل در این خصوص سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان، تجاوز به یمن را جنگ میان "طرف های درگیر" تصور کرد و گفت: طرف های درگیر در این جنگ که بیش از یک سال است ادامه دارد، به دستیابی به راه حل نزدیک شده اند و به این ترتیب، چشمداشت عربستان در چارچوب سیاست خارجی جدید، رو به تحقق می رود.

وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان در بخش دوم گفتگوی خود با خبرگزاری بلومبرگ که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: پیشرفت بزرگی در مذاکرات حاصل شد و با توجه به آنکه در حال حاضر هیاتی در ریاض حضور دارد، تماسهای خوبی با حوثی ها (انصارالله) برقرار کردیم".

به نوشته الشرق الاوسط، وی افزود: ما در حال اعمال فشار برای عملی کردن و واقعیت بخشیدن به این فرصت هستیم؛ اما درصورتی که اوضاع به شکست بینجامد، ما آمادگی کامل داریم".

فرزند شاه سعودی: آمریکا بهترین کشور دنیاست

جانشین ولیعهد عربستان در گفتگوی 5 ساعته با خبرگزاری بلومبرگ در هفته گذشته، شراکت عربستان با آمریکا را "گسترده" توصیف کرد و گفت: نفت بخش کوچک آن را تشکیل می دهد.

وی از اظهارنظر درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خودداری کرد و افزود: "ما در انتخابات هیچ کشور دیگری دخالت نمی کنیم".

بن سلمان توضیح داد که "آمریکا کلانتر جهان است و نه فقط خاورمیانه. آمریکا بهترین کشور دنیاست و ما خود را هم پیمان اصلی آمریکا در خاورمیانه می دانیم و آمریکا را متحد خود می بینیم".

7- 210 ـ 211

پربیننده ترین خبرها