مخالفت الاحرار و الدعوه با رای دادن به ترکیب جدید کابینه عراق

مخالفت الاحرار و الدعوه با رای دادن به ترکیب جدید کابینه عراق
سه شنبه 24 فروردين 1395 - 19:57

العالم - فراکسیون های حزب الدعوه و الاحرار(جنبش صدر) در مجلس نمایندگان عراق مخالفت خود را با رای دادن به اسامی نامزدهای معرفی شده از سوی گروه های سیاسی برای شرکت در کابینه جدید این کشوراعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " عقيل عبد الحسين " نماینده فراکسیون الاحرار در مجلس عراق در نشست خبری با حضور نمایندگان این فراکسیون در مقرمجلس گفت در دقایق آینده، اتفاق های غافلگیر کننده روی خواهد داد.

وی اظهارداشت که فراکسیون الاحرار به فهرست دومی که حیدر العبادی نخست وزیر به مجلس ارائه کرد، رای نخواهد داد زیرا این فهرست دربردارنده نامزدهای فراکسیون های سیاسی است.

عبدالحسين همچنین گفت که فراکسیون الاحرارازاین کابینه که آنرا به هیچ وجه قبول ندارد، حمایت نمی کند و نیز درآن مشارکت نمی کند.

درهمین ارتباط ،"عبدالسلام المالکی" نماینده فراکسیون حزب الدعوه درجمع خبرنگاران گفت فراکسیون الدعوه که تعداد نمایندگانش 55 نفراست، به کابینه ای که اسامی آن امروزدراختیار مجلس قرار گرفته، رای نخواهد داد، چرا که این فهرست دربردارنده نامزدهای احزاب سیاسی است.

المالکی افزود " ما از نخست وزیر حمایت می کنیم تا اسامی نامزدها را که قبلاً دراختیار مجلس قرار داده شده است، تهیه کند یا شخصیت های(تکنوکرات) فن سالار مستقل دیگری را معرفی کند.

" علی البدیری " نماینده ائتلاف ملی عراق نیز روز سه شنبه گفت که تغییر اسامی نامزدهای کابینه جدید عراق و نامزد کردن شخصیت هایی از احزاب و فراکسیون های سیاسی غیرقانونی و توطئه ای علیه مردم عراق است.

وزرای فراکسیون الاحرار درمجلس عراق دیروز (دوشنبه) استعفای خود را تقدیم حیدر العبادی نخست وزیر کرده و اعلام داشتند که ماندن در دولت ائتلافی جدید، به منزله تولید فساد وشکست برای بار دوم است.

215-9

پربیننده ترین خبرها