رئیس جمهور عراق: برای جلب حمایت بین‌المللی، باید متحد باشیم

رئیس جمهور عراق: برای جلب حمایت بین‌المللی، باید متحد باشیم
شنبه 28 فروردين 1395 - 14:31

رئیس جمهور عراق ضمن تأکید بر لزوم حفظ شأن و ثبات دولت بر حق نمانیدگان برای اظهار نظر مسالمت آمیز نیز تأکید و خاطرنشان کرد که حمایت منطقه ای و بین المللی از عراق مستلزم وحدت داخلی و ثبات سیاسی آن است.

به گزارش پایگاه خبری العالم فؤاد معصوم در گفت و گوی تلویزیونی خود ضمن تشکر از معترضان و تحصن کنندگانی که با پایبندی به اصول آزادی بیان، به خیابان ها و میادین شهر آمدند و بهبود خدمات، اجرای اصلاحات و پیگرد و مجازات مفسدان را خواستار شدند؛ گفت که دست آنها را می فشرد و از خواسته هایشان حمایت می کند.
وی تاکید کرد، همگان از جمله نمایندگان پارلمان که نماینده مردم در قوه قانونگذاری و نظارت هستند آزادی کامل دارند تا نظر و موضع خود را به طور مسالمت آمیز و مسؤولانه و بدون هر گونه فشار و اجبار اعلام کنند.
معصوم افزود: مسؤولیت اصلی پارلمان حمایت از دمکراسی وتحکیم آن است و وظیفۀ نمایندگان نیز حمایت از اتحاد ملی بر اساس قانون اساسی و حفظ نشاط سیاسی و فعالیت های دمکراتیک است بدو ن آن که در این شرایط دشوار به بیراهه بروند.
رئیس جمهور عراق ضمن تأکید بر لزوم حفظ هیبت و ثبات دولت ابراز امیدواری کرد همه نمایندگان و گروه های سیاسی این موضوع را کاملا مسؤولانه رعایت کنند.

وی گفت: همه ما در اردوگاه دولت هستیم و قانون به رفتار ما نظم و هماهنگی می دهد.
معصوم اظهار داشت: عراق در حال حاضر مرکز جهان برای مبارزه با تروریسم است و به نیابت از جامعه جهانی و در شرایطی بسیار سخت برای آزادی می جنگد و ما امروز به شدت به حمایت جامعه جهانی از خودمان در این جنگ مقدس نیاز داریم همان طور که به حمایت های بین المللی و منطقه ای برای حفظ و تحکیم پیروزی هایمان و ساختن زندگی اقتصادی و اجتماعی و عبور از شرایط بحرانی مالی نیازمندیم.
فؤاد معصوم تأکید کرد حمایت بین المللی و منطقه ای از ما مستلزم وحدت ملی و ثبات سیاسی و ادامۀ فرایند دمکراسی طبق قانون اساسی است تا بتوانیم اعتماد کشورهای دوست و برادر و نیز مؤسسات بین المللی مانند بانک جهانی و صندوق جهانی پول را جلب کنیم.
202-8 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها