دیپلمات مصری: تیران و صنافیر از دوران آدم متعلق به ما بود!

دیپلمات مصری: تیران و صنافیر از دوران آدم متعلق به ما بود!
يکشنبه 29 فروردين 1395 - 15:18

معاون پیشین وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد : جزایر تیران و صنافیر متعلق به مصر است و سعودی ها اگر سندی به امضای حضرت آدم (علیه السلام) مبنی بر تعلق این دو جزایر به عربستان بیاورند ، این سند را نخواهیم پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "معصوم مرزوق" در مصاحبه با روزنامه وتو  چاپ مصر از مصری ها به علت اعتراض کردن به واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان قدردانی کرد و گفت: تظاهرات جمعه گذشته مصری ها من را به یاد نبرد آزادسازی شبه جزیره سینا انداخت تظاهراتی که بیانگر حضور مداوم مردم در صحنه برای حفاظت از خاک کشورشان است .
مرزوق، کسانی را که تیران و صنافیر را متعلق به عربستان می دانند، کج فهم و بی شرم توصیف کرد و مدعی شد: از ابتدای آفرینش تاکنون جزایر تیران و صنافیر متعلق به مصر بوده است.
مرزوق افزود: هر سندی که سعودی ها تاکنون برای نشان دادن تعلق تیران و صنافیر به خودشان ارائه کرده اند، هیچ ارزش حقوقی ندارد. تیران و صنافیر نَه تنها متعلق به مصر است بلکه بخش حجاز عربستان نیز در گذشته بخشی از خاک مصر بود لذا سعودی ها باید شرم کنند . توافقنامه ای که مصر با عربستان برای واگذاری تیران و صنافیر به سعودی ها امضا کرد، بی ارزش است و مردم این توافقنامه را لغو و پاره خواهند کرد.
معصوم مرزوق قبلاً معاون وزارت امور خارجه بود و در  اکوادور، اردن و نیویورک به فعالیت دیپلماتیک می پرداخت و سفیر کشورش در کشورهای اوگاندا ، فنلاند و استونی بود و سال 2007 به ریاست هیئت مدیره باشگاه دیپلماسی مصر منصوب شد .

214-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها