افشای درخواست عربستان از لابی یهودی در آمریکا

افشای درخواست عربستان از لابی یهودی در آمریکا
سه شنبه 31 فروردين 1395 - 11:47

یک روزنامه لبنانی فاش کرد، عربستان سعودی از رژیم صهیونیستی خواسته است لابی یهودی در آمریکا را برای جلوگیری از انتشار اسناد محرمانه حملات 11 سپتامبر تحت فشار قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه لبنانی السفیر با اشاره به حملات گسترده به حزب الله از سوی کشورهای عربی به ویژه در اجلاس اخیر استانبول، نوشت: جنون عربستان به حدی رسیده است که از اسرائیل خواسته، لابی یهودی در آمریکا را مجبور کند، مانع انتشار 28 صفحه‌ای شود که مربوط به احتمال دست داشتن یک شبکه سعودی رسمی در حوادث 11 سپتامبر 2001 است.
السفیر افزود: بعضی رسانه‌های سعودی هم اخیرا در حال انتشار اسنادی ادعایی در خصوص دست داشتن حزب الله و به صورت مشخص عماد مغنیه در حوادث 11 سپتامبر هستند!!

* حملات جدید علیه مقاومت لبنان از طریق حریری
به نوشته این روزنامه لبنانی، عربستان سعودی همچنین به دنبال آن است که از طریق رئیس جریان المستقبل لبنان، حملات جدیدی را علیه مقاومت آغاز کند.
السفیر تأکید کرد: برای "سعد حریری" سخنان نفر اول عربستان یعنی "محمد بن سلمان" (جانشین ولیعهد، وزیر دفاع و فرزند پادشاه سعودی) کافی است. بن سلمان در مصاحبه با شبکه "بلومبرگ" گفته بود: مشکل شرکت حریری (سعودی اوجیه) به ما ربطی ندارد، بلکه مشکل او با بانکها و کارگران و طرفهای قرارداد است.
السفیر افزود: صریح‌تر و آشکارتر از این دیگر نمی‌توان سخن گفت. بنابراین اگر کارگران و طرفهای قرارداد تصمیم بگیرند به دادگاه سعودی مراجعه کنند، دولت سعودی دست و پا بسته نخواهد ایستاد، بلکه در کنار آنان با شرکت "سعودی اوجیه" مقابله خواهد کرد.
السفیر خاطرنشان کرد: محمد بن سلمان اینگونه می‌اندیشد که می‌تواند از این برگه برای تعامل با پرونده سعد حریری استفاده کند.
به نوشته این روزنامه لبنانی، سعد حریری با فشارهای بی سابقه‌ای از سوی محمد بن سلمان مواجه شده و جانشین ولیعهد سعودی تصمیم دارد از این راه او را با حملات عربستان علیه ایران و حزب الله همراه سازد.
السفیر افزود: هنوز کسی جواب قطعی را نمی‌داند و باید دید که پرونده سعودی اوجیه به کجا خواهد رسید.

پربیننده ترین خبرها