مرجعیت عراق: رضایت اکثریت مهم است نه اقلیت

مرجعیت عراق: رضایت اکثریت مهم است نه اقلیت
شنبه 4 ارديبهشت 1395 - 13:26

نماینده مرجعیت عالیقدر عراق از اصحاب قدرت در این کشور خواست رضایت اکثریت مردم را محقق سازند، نه اقلیتِ اطرافیان و نزدیکان و سرمایه داران را.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، شیخ عبدالمهدی الکربلایی نمایندۀ آیت الله سیستانی در خطبۀ نماز جمعه که در حرم امام حسین (علیه السلام) برگزار شد؛ گفت: افرادی که چرخ جامعه را به حرکت در می آورند و از کشور و مقدساتِ آن دفاع می کنند و از ناموس شهروندان حمایت می کنند و کار و تلاش می کنند و بیش از دیگران خسته می شوند و کشورشان را دوست دارند و در خدمتگزاری به آن، جانفشانی می کنند، این افراد، اکثریتِ جامعه را تشکیل می دهند.

وی افزود: خلاصۀ سخن امیرالمومنین علیه السلام آن است که تامین رضایتِ اکثریتِ جامعه مهم است، نه اقلیتِ نزدیک به حاکم؛ صرفنظر از این که این نزدیکان از حزب حاکم هستند یا از ثروتمندان یا افراد بانفوذ و یا چاپلوسان و دیگران.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی خاطر نشان کرد: ثبات دولت ها و نظام های سیاسی، به رعایت این سیاست وابسته است. بنابراین اگر حاکم به فکر تامین رضایتِ خواص و اقلیت باشد و در این راه خشمِ اکثریت را برانگیزد، پایۀ حکومتِ او سست می شود و به لرزه می افتد و اگر به این روند ادامه دهد و خشم مردم دوچندان شود، کار مردم به قیام و انتفاضه ضد اوضاع حاکم منجر خواهد شد.

"آیت الله محمد تقی مدرسی" از مراجع تقلید عراق نیز دیروز در سخنانی در کربلا تاکید کرد که برخی دولتهای منطقه با دامن زدن به هرج و مرج در عراق می خواهند به ملت های خود ثابت کنند که نظام های دیکتاتوری از نظام های دموکراتیک بهترند.

وی هفته گذشته نیز در سخنانش با اشاره به این احتمال که بی ثباتی های عراق کار عربستان باشد، اظهار داشت: کشورهایی در منطقه هستند که از مشکلات داخل پارلمان عراق خوشحال می شوند چون خودشان از نظام دمکراتیک مانند عراق بی بهره اند از این رو تلاش می کنند تا تجربۀ دمکراسی در عراق را با شکست موجه کنند، که در صدر این کشورها عربستان سعودی قرار دارد.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها