راه حل بحران سوریه چیست؟

راه حل بحران سوریه چیست؟
دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 - 15:21

روزنامه السفیر نوشت نظام سوریه تسلیم نخواهد شد و شکست نخواهد خورد و هم پیمانانش نیز آن را تنها نخواهند گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه السفیر چاپ لبنان در مطلبی به قلم نصری الصایغ نوشت از پنج سال پیش دو رویکرد درباره بحران سوریه وجود دارد. یکی اینکه «راه حلی با حضور اسد وجود ندارد» دیگری اینکه «راه حلی بدون حضور اسد وجود ندارد».

موضع مخالفان اسد تغییر نکرده و این جمله نخست مسؤولان عربستان است و ترکیه نیز با وجود سرگرم بودن به مساله کردها به آن پایبند است و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز موضع عربستان را تکرار می کنند.

موضع حامیان اسد نیز تغییر نکرده است. مسکو خطی ترسیم کرده و در آن ملت سوریه را مسؤول سرنوشت اسد می داند، و این امر به معنای آن است که راه حل با اسد آغاز می شود نه بدون او.

در ادامه این مطلب آمده است آمریکا و گروه کشورهای اروپایی حد وسط را انتخاب کرده اند. آنها اسد را نمی خواهند اما ناچارند به شیوه ای از آن عبور کنند.

در پایان مقاله آمده است روس ها موازنه قدرت را تغییر دادند و باعث برتری نظام سوریه بر مخالفان مسلح شدند، اما این به تنهایی برای نرم کردن مواضع مخالفان کافی نیست.

عربستان همواره در خط مقدم است و گویا در روزهای نخست جنگ سوریه به سر می برد، و برای هزینه کردن و حمایت تسلیحاتی و تغییر توازن آماده است. عربستان علاوه بر این در حال هدایت چندین جنگ است.

از پنج سال قبل خسارت های زیادی به سوریه وارد شده است، و اکنون این سوال مطرح می شود که اگر این جنگ پنج سال دیگر ادامه پیدا کند، چه اتفاقی می افتد؟

214-8

 

 


 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها