بازداشت صدها معترض و روزنامه نگار در مصر

بازداشت صدها معترض و روزنامه نگار در مصر
سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 - 14:41

تظاهراتِ مصری ها در اعتراض به واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان، با بازداشت 233 تن از معترضان، سرکوب شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مردم مصر، روز گذشته همزمان با سالگرد آزادسازی سینا، علیه واگذاری دو جزیرۀ مصریِ تیران و صنافیر در شهرهای مختلف مصر تظاهرات کردند.

کمیساریای مصریِ حقوق و آزادی ها که سازمانی مردم نهاد است؛ پس از آمارگیری فراگیر از بازداشت شدگانِ تظاهرات 25 آوریل، و هماهنگی با اتاق عملیات خود در شهرهای مختلف مصر، اعلام کرد که نیروهای امنیتی مصری، روز دوشنبه، از ساعت 9 صبح تا 9 شب، 233 شهروند مصری را در استان های مختلف مصر، بازداشت کردند که 19 تن از آنان روزنامه نگار و 40 تن از آنان زن بودند.

بر پایه این گزارش، در فهرست بازداشت ها، قاهره، پایتخت مصر، در صدر دیگر استان ها قرار گرفت و 82 تن از معترضانِ مصری، در مرکز قاهره و مقابل سندیکای روزنامه نگاران بازداشت شدند. پس از قاهره، استان الجیزه با 50 مورد بازداشت، در رتبۀ بعدی قرار گرفت.

بر اساس اعلام کمیساریا، استان الشرقیه، با داشتن 35 بازداشت شده، در رتبه سوم قرار دارد و پس از آن اسکندریه با 19 بازداشت، القلیوبیه با 11 بازداشت، دمیاط با 10 بازداشت، سوهاج با 7 بازداشت، الغربیه با 5 بازداشت، الدقهلیه با 4 بازداشت، البحیره با 7 بازداشت و المنوفیه و بنی سویف و اسماعیلیه هر کدام با 2 بازداشت و یک مورد بازداشت در ستان اسوان در رتبه های بعدی قرار دارند.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها