نقض آتش بس در سوریه ادامه دارد

نقض آتش بس در سوریه ادامه دارد
پنج‌شنبه 9 ارديبهشت 1395 - 14:07

گروه های تروریستی در سوریه ظرف 24 ساعت گذشته شش بار آتش بس را نقض کردند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، شمار موارد نقض آتش از ابتدای به اجرا درآمدن آن در 27 فوریه گذشته به 462 مورد افزایش یافته است.
خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از بیانیه مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه هوایی "حمیمیم" خاطرنشان کرد: از شش مورد نقض آتش یاد شده سه مورد در لاذقیه ، دو مورد در دمشق و یک مورد در حلب روی داده است.
در این بیانیه آمده است: گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام با گلوله های خمپاره تعدادی از ساختمان های مسکونی در حومه دمشق را مورد هدف قرار داد و تعدادی از شهرک ها در لاذقیه و حلب از سوی گروه تروریستی موسوم به احرار الشام با خمپاره مورد حمله قرار گرفتند.
از سوی دیگر عناصر گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) از محله شیخ المقصود در شهر حلب پا به فرار گذاشته و به مواضع قبلی خود عقب نشینی کردند. این گروهک طی تلاش خود برای اشغال مجدد این محله توسط آتشبار ارتش سوریه متحمل تلفات سنگینی شد.
در همین راستا شمار شهرک ها و روستاهای ملحق شده به فرآیند آتش بس به 74 تا رسید و 52 شهرک و روستا پیوستن خود به فرایند مزبور را اعلام کرده اند.
دولت سوریه در ارتباط با کمک های بشردوستانه خود با استفاده از بالگردها 24 تن مواد غذایی را به ساکنان شهر دیرالزور رسانده است.
شایان ذکر است توافقنامه آتش بس در سوریه دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه های درج شده در فهرست تروریسم بین المللی را در برنمی گیرد.
209-8
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها