هشدار آمریکا دربارۀ رویارویی نظامی با روسیه

هشدار آمریکا دربارۀ رویارویی نظامی با روسیه
جمعه 10 ارديبهشت 1395 - 15:00

رئیس ستاد مشترک امریکا اعلام کرد پرواز هواپیماهای نظامی روسیه بر فراز کشتی های امریکا ممکن است دیر یا زود منجر به برخورد نظامی ناخواسته میان طرفین شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جوزف دانفورد" رئیس ستاد مشترک آمریکا اظهار داشت که سه بار با "والری گیراسمف" رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه درباره موضوع پرواز هواپیماهای روسیه بر فراز کشتی های امریکایی گفتگو کرده است.
پایگاه روسیا الیوم در این باره نوشت: طرفین در گفتگوها درباره عدم بررسی عوامل این حوادث توافق کردند. اما جوزف دانفورد در این باره در نشست کنگره امریکا توضیحاتی داد و گفت در هنگام پرواز هواپیماهای جنگی نزدیک کشتی ها، فرماندهان آنها باید کلیه اقدامات لازم برای دفاع از کشتی و خدمه شان در پیش بگیرند. در چنین وضعیتی آنها، ملزم به دریافت دستور از فرماندهان مافوق در زمینه اقدامات لازمه نیستند که این وضعیت باعث به وجود آمدن خطری به نام "ارزیابی اشتباه وضعیت" خواهد شد.
یادآور می شود دو هفته قبل منابع خبری از پرواز دو فروند سوخوی 24 و یک بالگرد جنگنده کا 27 روسیه بر فراز ناوشکن امریکایی "دونالد کوک" در دریای بالتیک خبر داده بودند.
این حادثه باعث خشم و عصبانیت امریکا شد و آن را برخلاف اصول حرفه ای نظامی دانست. "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا در گفتگوی تلفنی با همتای روسی اش "سرگئی لاوروف" اعتراض رسمی کشورش در این باره را اعلام کرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها