حسنی مبارک درباره سیسی اینگونه گفت

حسنی مبارک درباره سیسی اینگونه گفت
شنبه 18 ارديبهشت 1395 - 09:01

العالم - یک گزارشگر مصری فاش کرد که حسنی مبارک، رئیس جمهوری اسبق مصر اطلاعات محرمانه ای را درباره عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری فعلی مصر مربوط به دوران قبل از ریاست جمهوری سیسی، با وی در میان گذاشته است.

به گزراش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روسیا الیوم " ممتاز القط " گفت: درملاقاتی که حدود دو سال و نیم قبل شخصا با حسنی مبارک داشته است اطلاعاتی را درباره عبدالفتاح سیسی از وی به دست آورده است.
این گزارشگر گفت مبارک در پاسخ به سئوال وی درباره سیسی گفته است که به طور مستقیم با وی برخورد نداشته اما تمام گزارشهایی که از وی به ریاست جمهوری می رسید نشان می داد که سیسی که در آن زمان در سازمان اطلاعات مصر کار می کرد، فردی بسیار آرام، جدی و قاطع بوده و دیدگاههای خوبی داشته است.
گفتنی است عبدالفتاح سیسی در زمان ریاست جمهوری حسنی مبارک به ندرت در رسانه ها ظاهر می شد. وی اولین بار در زمان انتصاب به سمت وزیر دفاع از سوی محمد مرسی، رئیس جمهوری عزل شده مصر در آگوست 2012 به طور مستقیم در رسانه های مصر ظاهر شد.
عبد الفتاح سیسی در 19 نوامبر 1954 به دنیا آمد. وی در سال 1977 از دانشکده نظامی مصر دانش آموخته شد و وارد پیاده نظام شد.
سیسی در دانشکده نظامی وابسته به ارتش امریکا در ان کشور در سال 2006 تحصیل کرد. او در چند کنفرانس نظامی در امریکا و انگلیس هم حضور داشت. گو اینکه مدتی نیز وابسته نظامی مصر در عربستان بود.
سیسی مسئولیتهای مهمی در ارتش مصر داشته است از جمله فرماندهی پیاده نظام و فرماندهی منطقه نظامی شمالی در اسکندریه.
وی سپس رئیس سازمان اطلاعات نظامی و تجسس مصر شد و پس از آن از سوی مرسی به عنوان وزیر دفاع منصوب شد. تا اینکه در نهایت با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر درسال 2014، به مدت چهار سال ریاست جمهوری این کشور را به دست گرفت.

208-9

پربیننده ترین خبرها