مصر در انتظار صدور حکم "مرسی" در پرونده جاسوسی

مصر در انتظار صدور حکم
شنبه 18 ارديبهشت 1395 - 14:14

العالم - دادگاه کیفری قاهره امروز(شنبه) حکم محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر و 10 متهم دیگر را صادر می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روسیا الیوم قرار است امروز شنبه (7 مه) دادگاه کیفری قاهره احکام این افراد درارتباط با پرونده "جاسوسی برای قطر" را اعلام کند.
دادگاه ماه گذشته صدور حکم برای محمد مرسی و ده متهم دیگر را به تعویق انداخته بود.
این دادگاه محمد مرسی و دیگر متهمان را به ارتکاب جرایمی چون افشای اصرار حکومت، سرقت و اختفای اسناد و مستندات محرمانه مربوط به امنیت ملی مصر و افشای آنها برای کشور دیگر و جاسوسی برای همان کشور به هدف ضربه زدن به مراکز نظامی، سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی کشور متهم کرده است.
این پرونده یکی از جنجالی ترین پرونده های جاری در دادگاههای مصر است که افکار عمومی این کشور را به خود مشغول کرده است و از حیث مدت زمان محاکمه در دادگاه و تعداد شهود مهمترین پرونده در مصر محسوب می شود.
قطر یکی از کشورهای حامی محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر بود و مقام های قاهره، دوحه را به حمایت از اخوان المسلمین متهم می کنند  که  فعالیت آن درمصر غیرقانونی اعلام شده است.
مرسی و 10 نفر دیگر در این پرونده متهم شده اند که اسناد محرمانه مربوط به امنیت ملی مصر را در زمان ریاست جمهوری‌ وی، در مقابل یک میلیون دلار در اختیار دستگاه اطلاعات قطر قرار داده اند.
رئیس جمهوری برکنار شده مصر در پرونده قتل معترضان در برابر کاخ الاتحادیه در دسامبر 2012 که به کشته شدن 10 نفر منجر شد، به 20 سال زندان محکوم شد؛ وی در پرونده فرار از زندان وادی النطرون دردوران حسنی مبارک نیز به اعدام محکوم شده است.

208-9

پربیننده ترین خبرها