روزنامه آمریکایی: دستان سعودی رو میشود

روزنامه آمریکایی: دستان سعودی رو میشود
يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 - 12:11

رسانه‌های آمریکا همچنان تأکید می‌کنند که دولت این کشور با تأخیر در انتشار بخش محرمانه گزارش کنگره درباره حملات یازده سپتامبر، از دولت سعودی حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه «نشنال اینترست» در یادداشتی در این خصوص نوشت در وهله اول سخن درباره روابط مالی و لجستیکی احتمالی بین عاملان حملات یازده سپتامبر با افرادی از خانواده سلطنتی و دولت عربستان سعودی است.
بر اساس این گزارش، باب گراهام، سناتور پیشین آمریکایی و رئیس پیشین کمیسیون اطلاعات کنگره همیشه بر این نکته تاکید کرده است که عناصری در داخل خاندان سعودی به گروه تروریستی القاعده کمک مالی می‌کنند و در زمینه مقدمه سازی و اجرای خونین‌ترین عملیات در تاریخ آمریکا نیز به عاملان کمک کرده اند.
این سناتور آمریکایی 24 آوریل گذشته در این خصوص اعلام کرد «به نظر من، ممکن نیست افرادی که به انگلیسی تسلط ندارند و هرگز به ایالات‌متحده سفر نکرده‌اند و آموزش درستی ندیده‌اند، بتوانند چنین اقدامی انجام دهند. من فکر می‌کنم که همه شواهد و نشانه‌ها به عربستان سعودی اشاره می کند، با این پیش فرض که ما می دانیم که عربستان القاعده را ایجاد کرده است. بنابراین این پرسش مطرح می‌شود که چه کسی از آنها حمایت کرده است؟»
این نشریه آمریکایی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که اگر چیزی برای پنهان کردن از دولت عربستان سعودی وجود ندارد، چرا دولت آمریکا 28 صفحه از گزارش را محرمانه به شمار می‌آورد.
این نشریه آمریکایی توضیحات دولت آمریکا درباره منتشر نشدن 28 صفحه از گزارش را کافی ندانست و تاکید کرد که دولت نباید در این خصوص تعلل و درنگ کند و باید برای شهروندان که شایسته اطلاع از این مسئله هستند، شفاف‌سازی کند.

پربیننده ترین خبرها