حمایت آشکار هیأت ریاض از جنایتکاران درجنوب یمن

حمایت آشکار هیأت ریاض از جنایتکاران درجنوب یمن
دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 - 23:13

العالم - به دنبال کوچاندن شهروندان یمنی از خانه و کاشانه شان در استان های شمال عدن از سوی مزدوران و گروه های مسلح، هیات ریاض درگفت وگوهای صلح درکویت، با صدور بیانیه محکومیت در قبال این اقدام طایفه ای و ضد بشری مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه اینترنتی "المسیره نت"، منابع نزدیک به مذاکرات کویت که به نام آنان اشاره نشده است، افزودند: "محمد عبدالسلام" نماینده "انصارالله" با اشاره به بیرون راندن شهروندان یمنی، مسئولان عدن را به رفتار تبعیض آمیز نژادی و طایفه ای متهم کرد و آن را تراژدی اخلاقی و انسانی خواند.

درهمین حال این منابع افزودند: جلسات کمیته های آتش بس که هفته گذشته در چارچوب رایزنی های یمن در کویت زیر نظر سازمان ملل متحد تشکیل شده بود، پایان یافت.

آنان گفتند، در این جلسات موضوع تثبیت آتش بس و دیدگاه های طرفین مطرح و در باره آن گفت وگو شد.  

"عارف الزوکا" دبیرکل کنگره مردمی در آغاز برگزاری این جلسه، صدور بیانیه مشترک در محکومیت رویدادهای عدن را خواستار شد و سه بار درخواست خود را تکرار اما هیات ریاض آن را رد کرد. 

کاخ موسوم به بیان کویت امروز(دوشنبه) میزبان هیأت ها و طرف های مذاکره کنندۀ یمن بود.

اعضای کمیته های "سیاسی" ، " نظامی – امنیتی " و " امور اسیران ، زندانیان و مفقودین " که با توافق هیأت های مذاکره کننده بحران یمن تشکیل شده است، عصر امروز (دوشنبه) در کویت  مذاکرات خود را آغاز کردند.

هیأت مذاکره کنندۀ یمن معروف به هیأت ملی، شامل نمایندگان جنبش انصار الله و حزب کنگره مردمی نمایندگانی در کمیته های سه گانۀ مزبور دارد که در دیدار امروز خود با هیأت مذاکره کنندۀ عربستانی به بررسی مسائلی همچون " تداوم آتش بس، پایان دادن به حملات هوایی و تشکیل دولت توافقی موقت " پرداختند.

دیداری بین دو طرف یمنی و عربستانی روز شنبه این هفته (18 اردیبهشت، 7 مه) برگزار شد که نتیجه مطلوبی درخصوص پایان دادن به مسائل مورد اختلاف به خصوص مساله نقض مکرر توافق آتش بس در یمن، به دنبال نداشت.

اعضای کمیته های فرعی که درچارچوب مذاکرات صلح یمن در کویت تشکیل شده، همچنین قرار است در باره مسائل امنیتی ، سیاسی به همراه وضعیت زندانی ها و بازداشت شدگان گفت و گو کنند.

206-211-9

پربیننده ترین خبرها