خبرِ حمایت مالی سلمان از نتانیاهو "حذف شد"! +ویدیو

چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 - 14:46

عربستان سعودی، شبکه فرانسوی"فرانس 24" را وادار کرد خبرِ مربوط به حمایت مالی ملک سلمان از ستاد انتخاباتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را حذف کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه فرانسوی "فرانس 24" در خبری تحت عنوان "ملک سلمان، حامی مالیِ ستاد تبلیغاتی نتانیاهو در انتخابات سال گذشته" فاش کرد: اسنادِ درز یافتۀ پاناما، ثابت می کند که ملک سلمان، در انتخابات سالِ گذشتۀ "اسرائیل" از ستاد انتخاباتی بنیامین نتانیاهو، حمایت مالی کرده است.

اصل خبر بر روی سایت فرانس 24

فرانس 24، این خبر را که ناچار به حذف آن شد، از وبگاه مغربیِ "لکم"، به نقل از وبگاه آمریکایی "ویترانز تودی" نقل کرده بود. منبع این خبر، اسحاق هرتسوگ، نمایندۀ پارلمان "کنست رژیم صهیونیستی" و رئیس حزب کار این رژیم است.

وقتی خبر حذف شد

بر پایه این گزارش، ملک سلمان، برای حمایت از ستاد تبلیغاتی نتانیاهو، به واسطۀ یک میانجی سوری – اسپانیایی به نام "محمد ایاد الکیالی" در حساب شرکت جزایر "ویرگن"، 8 میلیون دلار سپرده گذاری کرد. این شرکت، متعلق به "تدی ساگنی" میلیاردرِ تندروی صهیونیست است که مبالغ دریافت شده از ملک سلمان را در اختیار ستاد تبلیغاتی نتانیاهو گذاشت.

بازنشر خبر در پایگاه های ارتباط اجتماعی

"محمد ایاد کیالی" بازرگانی سوری و تبعۀ اسپانیا است. او علاوه بر رابطۀ نزدیک با پادشاه عربستان، از دوستانِ نزدیکِ سعود بن نایف، امیرِ منطقۀ شرقیه در عربستان است که برادر ارشد محمد بن نایف ولیعهد عربستان است.

فرانس 24، علاوه بر خبر، ویدیوی آن را نیز حذف کرد، اما نسخه ای از این خبر، بر روی موتور جست وجوی گوگل باقی ماند و ویدیوی حذف شده نیز در یکی از کانال های یوتیوب، پیدا شد.

بقایای خبر در موتور جست وجوی گوگل

این خبر، پس از انتشار، توسط کاربران پایگاه های ارتباط اجتماعی دست به دست شد، اما ناگهان با حذف آن از وبگاه شبکه فرانس 24 همگان شگفت زده شدند.

تعجب کاربران از حذف خبر از سایت فرانس 24

تعجب کاربران از حذف خبر از سایت فرانس 24

 

ناظران بر این باورند که روابط اقتصادی گستردۀ عربستان و فرانسه، علتِ حذف این خبر از وبگاه شبکۀ فرانس 24 بوده است.

205

پربیننده ترین خبرها