سلاح هولناکی که شهید بدرالدین را هدف قرار داد

سلاح هولناکی که شهید بدرالدین را هدف قرار داد
شنبه 25 ارديبهشت 1395 - 19:14

با گذشت دور روز از ترور شهید مصطفی بدر الدین، فرماندۀ نیروهای حزب الله در سوریه، اکنون جزئیاتی دربارۀ سلاح استفاده شده در این اقدام تروریستی منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ "العالم"، اطلاعات دقیق حاکی از آنست که شهید مصطفی بدر الدین، پنجشنبه شب، زمانی هدف ترور قرار گرفته است که جلسۀ او در یکی از قرار گاه های حزب الله در نزدیکی فرودگاه دمشق پایان یافته بود.

به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، پس از آن جلسه، اغلب همرزمان شهید از وی جدا شدند و در حالی که او همچنان در حیاط قرار گاه بود، انفجار شدید رخ داد که اکنون مشخص شده عامل آن یک موشک هدایت شوندۀ بسیار پیشرفته بوده که در فاصلۀ دو متری شهید بدر الدین فرود آمده است.

به نوشته این روزنامه، موشک مذکور عملکردی شبیه "بمب های خلأ" داشته و بدون آنکه ترکشی از آن به بدن قربانی اصابت کند، سبب بروز یک انفجار داخلی در بدن او می شود. با انتقال پیکر شهید بدر الدین به بیمارستان هم مشخص شد که تنها چند ترکش کوچک به شکم و پشت سر او برخورد کرده، اما خون از چشم ها و بینی شهید خارج شده است. این وضعیت نشان دهندۀ فشاری است که انفجار به اعضای داخلی بدن وارد کرده است.

بر اساس اطلاعات موجود، چنین موشکی برخلاف گلولۀ توپ یا خمپاره، از یک سکوی پرتاب معمولی قابل شلیک نیست، بلکه کاملا هدایت پذیر است و بر اساس رصد دقیق موقعیت هدف شلیک می شود.

الاخبار تصریح کرد: این نوع موشک و به کارگیری آن، نیازمند تکنولوژی بالایی است که تنها در اختیار ارتش کشورهای پیشرفته است و به نظر می رسد این موشک پیشرفته، از سوی برخی سرویس های اطلاعاتی و نظامی منطقه ای یا غربی، با هدایت و گرای گروه های تروریستی فعال در سوریه شلیک شده است.
 

پربیننده ترین خبرها