هدف داعش از اعلام وضع فوق العاده در رقه سوریه

هدف داعش از اعلام وضع فوق العاده در رقه سوریه
يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 - 18:00

العالم - ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا اعلام کرد : داعش با اعلام وضعیت فوق العاده در استان رقه سوریه عملیات مبارزه با این گروه مسلح به فرماندهی آمریکا را وارد مرحله جدیدی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هرتلینگ گفت: هرگونه فعالیت دشمن (داعش) در مناطق بیابانی فرصت بیشتر و مناسب تری به آمریکا برای اجرای حملات هوائی می دهد دشمنی که تلاش می کند اماکن باز را برای حفاظت از نیروهای خود بپوشاند.
وی افزود: اعلام وضعیت فوق العاده در مناطق تحت کنترل داعش در استان رقه به این معناست که مسئولان اطلاعاتی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و دولت های عراق و سوریه هر نوع اطلاعاتی را از مکالمات روزمره افراد ساکن این مناطق به دست می آورند . 
ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا به شبکه سی.ان. ان گفت: نَه تنها می توان اطلاعاتی از مکالمات نیروهای داعش به دست آورد بلکه از مکالمات نیروهایِ ضد داعش نیز می توان اطلاعاتی به دست آورد حتی می توان اطلاعاتی از مطالب شبکه های اجتماعی توئیتر و فیسبوک ، نیروهای ائتلاف نیروهای دمکراتیک سوریه (ائتلافی عربی ، کُردی ، ترکمنی ، ارمنی و سریانی) ، نیروهای ائتلاف عربی سوری ( ائتلافی وابسته به آمریکا)، نیروهای پیشمرگه و همه نیروهایِ محاصره کنندۀ دو شهر رقه و موصل به دست آورد تا سرانجام با استناد به اطلاعات جمع آوری شده حمله را آغاز کرد .
هرتلینگ نجات استان رقه از سیطره داعش را بعید دانست و خاطرنشان کرد: من معتقدم که پایان دادن به سیطره داعش بر رقه با اجرای عملیاتی " دور از دسترس " است و آمریکا هم اکنون تلاش می کند که امنیت مناطق حومۀ رقه را تأمین کند تا بتواند زمینه را برای آزاد کردن رقه آماده کند .
هرتلینگ گفت : داعش اماکن و بازارهای سر باز را در استان رقه استتار می کند و می پوشاند تا نیروهای خود را از حملات هوائی احتمالی حفظ کند . فعالیت های داعش در مناطق بیابانی فرصت بهتر و بیشتری را برای بمباران این گروه و جمع آوری اطلاعات از تحرکاتش به دست می دهد و داعشی ها درپی از دست دادن سیطره خود بر دو شهر رقه و موصل قادر نخواهند بود که در شهرهای دیگر همچون گذشته به فعالیت بپردازند و فعالیت هایش محدود خواهند شد.
ارتش آمریکا روز جمعه گذشته اعلام کرد که داعش در شهر رقه مرکز استان رقه در شمال سوریه از ترس محاصره این شهر وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

214-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها