فهرست ترور اسرائیل پس از شهادت بدر الدین+عکس

فهرست ترور اسرائیل پس از شهادت بدر الدین+عکس
يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 - 19:41

پس از ترور هر یک از فرماندهان برجستۀ حزب الله یا رهبران مقاومت اسلامی فلسطین، رسانه های رژیم صهیونیستی فهرست هایی با نام "گزینه های تحت تعقیب برای ترور" منتشر می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ "العالم"، پس از اعلام خبر شهادت شهید مصطفی بدر الدین از سوی حزب الله، روزنامۀ صهیونیستی "یدیعوت آحرنوت" با انتشار گزارشی، تغییراتی در "فهرست گزینه های تحت تعقیب برای ترور" توسط اسرائیل اعمال کرد. در جدیدترین تصویر از لیست ترور اسرائیل، روی عکس شهید بدر الدین، عبارت «ترور شد» درج شده است. 

این روزنامه، پس از اعلام خبر شهادت سمیر قنطار در دسامبر 2015، همین تصویر را منتشر کرده بود، که البته در آن، شهید بدر الدین هنوز در شمار گزینه های مورد تعقیب دیده می شد. علامتی که در عکس زیر کنار تصویر او دیده می شود، گویای این مسأله است. 


بر اساس تصویر جدید منتشر شده از سوی "یدیعوت احرونوت"، هنوز سه نفر در لیست ترور اسرائیل قرار دارند: محمد ضیف فرماندۀ گردان های شهید عز الدین قسام که شاخۀ نظامی حماس است، سردار قاسم سلیمانی فرماندۀ سپاه قدس و مصطفی مغنیه فرزند بزرگ عماد مغنیه که پس از شهادت برادر کوچکترش جهاد، اکنون جای او را گرفته است.
"یدیعوت احرونوت" دربارۀ مصطفی مغنیه می نویسد: «به تدریج، به گنجینۀ اسرار دایی اش مصطفی بدر الدین و یکی از یاران نزدیک او تبدیل شده است».
شهید مصطفی بدر الدین، فرماندۀ ارشد حزب الله در سوریه که از او به عنوان جانشین عماد مغنیه هم یاد می شود، پنجشنبه شب گذشته در یکی از مقرهای حزب الله نزدیک فرودگاه دمشق به شهادت رسید. هر چند پس از اعلام خبر شهادت او رسانه های رژیم صهیونیستی در تلاشی هماهنگ کوشیده اند این رژیم را از دست داشتن در عملیات ترور شهید بدر الدین مبرا جلوه دهند، اما کارشناسان معتقدند که به احتمال زیاد عملیات ترور او ، که توسط گروه های تروریستی سوریه انجام شده، از حمایت اطلاعاتی، لوجستیک و تسلیحاتی برخی طرف های خارجی برخوردار بوده است. در این میان، انگشت اتهام بیش از هر کس به سوی اسرائیل نشانه رفته است. شاید گزارش هایی مانند آنچه با عنوان لیست ترور اسرائیل در رسانه های این رژیم منتشر می شود، مهر تأییدی بر این گمانه زنی ها باشد.

220-9

پربیننده ترین خبرها