سرکرده طالبان در حملۀ هوایی امریکا کشته شد

سرکرده طالبان در حملۀ هوایی امریکا کشته شد
يکشنبه 2 خرداد 1395 - 08:28

امریکا از احتمال کشته شدن "ملا اختر منصور"، سرکرده طالبان در حمله هوایی این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "بی. بی. سی عربی" مقامات امریکایی اعلام کردند که منصور، همراه با یک عنصر مسلح دیگر، در حالی که سوار اتومبیل بوده اند در یکی از مناطق دورافتادۀ پاکستان، نزدیک مرز افغانستان، هدف قرار گرفته اند.
وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) نیز ضمن تأیید این خبر، گفت که در حال بررسی نتایج این حمله است.
"اختر منصور" سرکرده طالبان در ژوئیه 2015 جانشین "ملا عمر" بنیانگذار و رهبر معنوی طالبان شده بود.
این عملیات روز شنبه حدود ساعت 3 عصر به وقت محلی (10 صبح به وقت گرینویچ) با تأیید باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، آغاز شد.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که کشورش مقامات پاکستان و افغانستان را در جریان این عملیات قرار داده است. البته او اشاره نکرد که امریکا قبل از عملیات، مراتب را به این دو کشور اطلاع داده یا بعد از آن. 
وضعیت سران و سرکرده های طالبان، معمولا، در پرده ابهام است. برای مثال ملا عمر در حالی که در سال 2013 به هلاکت، طالبان پس از گذشت دو سال خبر مرگ وی را تأیید کرد.
سال گذشته نیز خبرهایی دربارۀ کشته شدن اختر منصور در درگیری مسلحانه منتشر شد، اما طالبان افغانستان این خبر را تکذیب کرد.
انتصاب اختر منصور به عنوان رهبر طالبان، باعث بروز اختلافاتی در این جنبش شد که در نتیجۀ آن، مخالفان انتصاب وی  یک رهبر مستقل برای خود انتخاب کردند.
در بیانیه ای که پنتاگون پس از این عملیات منتشر کرده، آمده است اختر منصور نقش مهمی در برنامه ریزی حمله به غیر نظامیان، نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای امریکایی و متحدانش در ائتلاف بین المللی داشته است.
 

220 - 208 

پربیننده ترین خبرها