هجوم 22هزار نیروی عراقی به داعش در فلوجه

هجوم 22هزار نیروی عراقی به داعش در فلوجه
سه شنبه 4 خرداد 1395 - 22:33

العالم ـ هنوز ساعاتی از اعلام آغاز عملیات بازپس گیری فلوجه از چنگ داعش توسط نخست وزیر عراق نگذشته بود که ارتش این کشور در بیانیه ای از مشارکت بیش از 22 هزار نفر در این عملیات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، واحدهای شرکت کننده در این عملیات عبارتند از ارتش، سازمان مبارزه با تروریسم، پلیس، نیروهای داوطلب مردمی، نیروی هوایی و نیروهای مسلح عشایر الانبار است.

به نوشته "اسکای نیوز عربی"، عملیات از 6 محور آغاز شده است؛ محور شمالی به سمت بازوی دجله و منطقه البوسوده، محور دوم از شمال صقلاویه به سمت منطقه البوشجل و محور سوم یا محور الکرمه از پل الکرمه به سمت مرکز شهرک الکرمه است.

محور چهارم از منطقه الصبیحات از کارخانه الازرق، محور پنجم از دو منطقه اللیفیه و جمیله به سمت محله الشهابی و محور ششم در جنوب غرب فلوجه به سمت بیمارستان اردنی است.

مقام های عراقی شمار عناصر مسلح داعش در داخل فلوجه را بین 400 و 600 نفر تخمین زده اند؛ اما تعداد ساکنان شهر بین 50 تا 70 هزار نفر است.

نیروهای عراقی تاکید کردند که شهروندان در فلوجه به شرط برافراشتن پرچم های سفید می توانند از طریق راههای امنی که برای خروج غیرنظامیان از داخل فلوجه در دو منطقه "تقاطع السلام" و "فلاحات" در حاشیه رودخانه فرات در نظر گرفته شده است، خود را از خطر برهانند.

نیروهای عراقی همچنین از غیرنظامیانی که قادر به خروج از فلوجه نیستند، خواستند تا در محل حضور خود پرچم سفید به دست بگیرند.

210-211-9

 

پربیننده ترین خبرها