سید حسن نصرالله:

لبنان درمقابل چهاردیپلمات ایرانی مسئول است

لبنان درمقابل چهاردیپلمات ایرانی مسئول است
چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 20:35

العالم - دبیرکل حزب الله لبنان گفت: لبنان در قبال چهار دیپلمات ایرانی که تحویل اسرائیل داده شدند ، مسئول است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله چهارشنبه شب در سخنانی به مناسبت جشن سالگرد مقاومت و آزادی که به طور زنده از شبکه العالم پخش شد تاکید کرد:  باید به یاد داشته باشیم که هنوز بخشی از سرزمین ما در اشغال است و شماری از جوانان ما مفقود الاثر هستند. پیکر برخی از شهدای ما هنوز در دست اسراییل است. علاوه بر این لبنان وظیفه دارد برای تعیین وضعیت دیپلماتهای ایرانی ربوده شده تلاش کند و این وظیفه قانونی و اخلاقی ماست.

وی با تاکید براینکه محور مقاومت هرگز شکست نخواهد خورد و پیروز می شود، افزود : برخی طرفها باید از توطئه علیه مقاومت دست بردارند.

پنجم خرداد ماه ، سالگرد پیروزی نیروهای حزب الله لبنان بر رژیم اشغالگر قدس است. پیروزی که با آزاد سازی جنوب لبنان همراه شد و افسانه شکست ناپذیری رژیم اشغالگر قدس در این روز شکسته شد. به اين ترتيب ، در روز 25 مه سال 2000 ميلادی ارتش اسرائيل پس از 22 سال اشغالگری ناگزير شد به دليل فشار فزاينده مبارزان حزب الله از جنوب لبنان با خفت عقب نشينی كند.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید براینکه " پرچم فلسطین به زودی به اهتزار درخواهد آمد"؛ خطاب به فلسطینی ها یادآور شد: از همه کسانی که می خواهند " اسرائیل" را به دوست تبدیل کنند بر حذر باشید، بدون شک تنها راه رهایی شما مقاومت شماست.

مقاومت پایه و اساس حزب الله باقی می ماند

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: معادله "ارتش، ملت و مقاومت" امروز مانند محور مقاومت هدف قرار گرفته است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک دولت می توانیم از کشور خود حمایت کنیم و هرگونه خطر تجاوزگری را از آن دفع نماییم و با هر چالشی مقابله کنیم، ما به هیچ تضمینی از خارج نیازی نداریم.

وی با بیان اینکه مقاومت پایه و اساس حزب الله است، تاکید کرد: اگر جانفشانی های مقاومت نبود، امروز لبنان از نعمت امنیت و آسایش و آزادی برخوردار نبود.

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد : "اسرائیل" دشمن است و همچنان دشمن باقی خواد ماند و اما برخی می خواهند "اسرائیل" را به دوست تبدیل کنند.  برخی می خواهند لبنانی ها و دیگر ملت‌های منطقه وحشی‌‌گری های "اسرائیل" و اقدام های تروریستی این رژیم را فراموش کنند.

سید حسن نصرالله ابراز امیدواری کرد که برخی خصومت سیاسی را کنار گذاشته و به مناسبت عید مقاومت و آزادسازی در مواضع خود تجدیدنظر کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان دربخشی از سخنان خود همچنین با تبریک عید مقاومت و سالروز ولادت امام عصر (عج) از تمامی لبنانی ها خواست تا با این مناسبت به عنوان یک روز کاملا ملی و با این پیروزی به عنوان یک پیروزی برای همگان برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در مثل چنین روزی در سال 2000 این پیروزی را به همگان تقدیم کردیم و هیچگاه این پیروزی را منحصر به خود ندانستیم، از نخست وزیر لبنان بخاطر اعلام تعطیلی ادارات و موسسه ها و مدرسه ها به مناسبت عید مقاومت و آزادسازی تشکر و قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در مثل چنین روزهایی باید مرحله آزادسازی را به یاد آوریم و علل و عوامل شکست سنگین صهیونیست ها و مبدل شدن ارتش صهیونیست از یک ارتش شکست ناپذیر به یک ارتش گریخته از لبنان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما باید اقدام های دشمن صهیونیست را در کشورمان از زمان شکل گیری تا به امروز و کشتارها و اشغال سرزمین و بازداشت ها و جنگ های متعددش را علیه کشورمان و از بین رفتن تاسیسات زیربنایی لبنان و آواره شدن مردم در کشورمان را به یاد آوریم.

وی افزود: باید به یاد آوریم که اسراییل دشمن واقعی و اساسی است و به عنوان دشمن و بزرگ ترین تهدید باقی خواهد ماند که در کمین لبنان و فلسطین و منطقه نشسته است در حالیکه برخی می خواهند او را به یک دوست و همپیمان تبدیل کنند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما باید به یاد آوریم که اگر فداکاری ها و جانفشانی ها نبود هیچ سرزمینی آزاد نمی شد و امنیت در لبنان تحقق نمی یافت. ملت ما در لبنان همانند فلسطین ایمان دارد که به عقب راندن دشمن تنها با یک مقاومت فراگیر در تمامی ابعاد نظامی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی آن امکان پذیر است و مقاومت در دورانی که در آن عدم یاری اعراب به درازا خواهد کشید، همچنان پایه و اساس رویکرد باقی خواهد ماند.

نصرالله با تاکید بر اینکه پیروزی به دست آمده حاصل فداکاری های عظیم جنبش ها، احزاب، گروه ها، شهدا و ملت صبور و مقاوم بوده است، گفت: پیروزی سال 2000  به فضل خداوند حاصل مقاومت ملت ما و اقدامات و صبر آنهاست و آنچه که روی داد، در واقع تحقق وعده الهی به مبارزان و فداکاران و صابران بوده است.

وی افزود: ما در لبنان اعم از مقاومت و ارتش و نیروهای امنیتی و ملت می توانیم از کشورمان دفاع کنیم. کشورمان را حمایت کنیم و می توانیم کشورمان را سربلند کنیم و با تمام تهدید ها و چالش ها مقابله کنیم.

دبیر کل جنبش حزب الله با تاکید بر اهمیت انتقال معنا و مفهوم این پیروزی و این ثروت ملی به نسل جوان برای حال و آینده کشورش، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا تمام معانی والای مقاومت در ذهن نسل جوان رسوخ پیدا کند.

نصرالله بیان کرد: اگر مقاومت نبود در جنوب لبنان شاهد انتخابات اخیر شورای شهر نبودیم، همچنان که سال های مدیدی شاهد آن نبودیم. و شاهد بودیم که چگونه این انتخابات در جنوب لبنان در فضای امن برگزار شد در حالی که پیش از این جنوب لبنان از سوی دشمن اسراییلی مورد تجاوز و حمله قرار می گرفت.

213-209-210-9

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها