تدابیر ارتش عراق برای حمایت از اهالی فلوجه +ویدیو

جمعه 7 خرداد 1395 - 15:11

حومه فلوجه (العالم) – نیروهای عراقی در تلاشند تا صدها خانواده در حال فرار از مناطق تحت سلطه تروریست ها در فلوجه را به نقاط امن انتقال دهند.

"محمد الربیعی" خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از الانبار گزارش داد، صدها خانواده تحت محاصره داعش در مرکز شهر فلوجه قرار دارند خانواده هایی که مدت زمان زیادی است تحت شرایط بسیار سختی به سر می برند.
با پیشروی سریع نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی عراق در میدان نبرد در استان الانبار آنها از همه سو در حومه فلوجه مستقر شده اند.
ستاد فرماندهی نظامی از ایجاد مسیرهایی ویژه برای خروج خانواده ها به نقاط امن خبر داد. این خانواده ها پس از آزادسازی مناطق تحت محاصره، موفق به فرار شدند.
فرمانده پلیس فدرال به خبرنگاران از جمله خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: بسیاری از خانواده ها با هماهنگی مسوولان محلی منتقل شده اند.
فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دیروز دستور ایجاد اردوگاه ها و گذرگاه های امن را صادر کرد و امروز این گذرگاه ها پذیرای شهروندان است و تمامی امکانات اولیه زندگی در اختیار آنان قرار داده شده است.
هر چند تروریست های داعش از خروج خانواده ها از فلوجه جلوگیری و از بیشتر آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند اما فرماندهان عملیات نظامی ارتش با ارایه طرح های راهبردی در صدد دور نگه داشتن اماکن مسکونی ازحملات نظامی هستند.

ثامر محمد اسماعیل فرمانده لشکر واکنش سریع به خبرنگار العالم گفت: ما در محور پیشروی به گروهی از خانواده های در حال فرار از دست داعش برخوردیم که پس از هماهنگی با فرماندهی نیروهای پلیس فدرال و الحشد الشعبی، آنها را از صحنه عملیات دور کردیم و محور پیشروی خود را برای امنیت خانواده ها تغییر دادیم تا آنها در تیررس آتشبارها قرار نگیرند.

وی افزود: ما تا آنجا که ممکن است سعی داریم درگیری ها را از اماکن مسکونی دورکنیم.
209 ـ 211

پربیننده ترین خبرها