پشت پردۀ بازداشت خبرنگار العالم در جولان اشغالی

پشت پردۀ بازداشت خبرنگار العالم در جولان اشغالی
پنج‌شنبه 13 خرداد 1395 - 08:34

مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه تأکید کرد، بازداشت خبرنگار شبکه العالم در جولان اشغالی به هدف سرپوش گذاشتن بر جنایتهای اسرائیل است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حسین مرتضی" به خبرگزاری فرانسه گفت: بازداشت "بسام الصفدی" در راستای حملۀ برنامه ریزی شده اسرائیل ضد رسانه‌ها می‌باشد، و بیانگر آن است که رژیم اشغالگر از هر راهی به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایتهایش ضد مردم سوریه و فلسطین است.
"فارس الصرفندی" مدیردفتر شبکه العالم در اراضی اشغالی فلسطین نیز در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، گفت الصفدی خبرنگار العالم در جولان اشغالی است و برای دفتر سوریه کار می‌کرد.
پلیس اسرائیل دیروز (پنجشنبه)، خبر بازداشت بسام الصفدی خبرنگار شبکه العالم در جولان اشغالی را تأیید کرد.

بسام الصفدی خبرنگار شبکه العالم در مناطق اشغالی جولان است، و گزارش های مهم و تاثیرگذاری از این منطقه ارسال کرده که از میان آن ها می توان به سرقت نفت جولان توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد، که این گزارش بازتاب  گسترده‌ای در میان رسانه‌های بین المللی یافت.
این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی خبرنگاران شبکه العالم را بازداشت می کند، پیش از این نیز در جریان حملۀ رژیم صهیونیستی به غزه، خضر شاهین خبرنگار شبکه العالم در قدس بازداشت شده بود.
خضر شاهین، در زمانی که رژیم صهیونیستی به منظور مخفی نگه داشتن خبرهای مربوط به حمله به غزه، به رسانه‌ها دستور بایکوت خبری داده بود، گزارش های مهم و حساسی از نتایج جنگ غزه فرستاد.

پربیننده ترین خبرها