تظاهرات عظیم یمنی ها علیه عربستان و آمریکا+ویدئو

جمعه 14 خرداد 1395 - 20:27

میدان "باب الیمن" شهر "صنعا"، پایتخت یمن، عصر جمعه شاهد راهپیمایی عظیم مردمی بود که با مشارکت ده ها هزار نفر و تحت عنوان "ملت یمن تسلیم محاصره آمریکایی سعودی نمی شود"، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، تظاهرکنندگان یمنی برای محکوم کردن محاصره آمریکایی سعودی ظالمانه علیه کشورشان امروز در صنعاء تظاهرات کردند.
آنان با برفراشتن پرچم یمن، پلاکاردهایی در دست داشتند که شعارهایی در محکومیت محاصره اقتصادی تحمیلی علیه یمن از سوی متجاوزین سعودی آمریکایی بود.
تظاهر کنندگان، همچنین، تجاوز سعودی آمریکایی علیه یمن و سیاست های آمریکا در منطقه را نیز محکوم کردند.  
مردم همچنین شعارهایی در محکومیت حضور آمریکا در یمن سر داده و گفتند: (این محاصره را نمی پذیریم، مرگ بر کشورهای استکباری)، ( این محاصره و جنایات مردم با ایمان را به زانو در نمی آورد)، (یمن سرزمین آزادگان است و استعمار را نمی پذیرد)، (استعمار را نمی پذیریم ، آمریکاییان را نمی پذیریم)، (خائنین را نمی پذیریم به هر بهایی که باشد).
همچنین یک شاعر اهل "مأرب" به نام "عاقل بن صبر" با سرودن قصیده ای پایداری ملت یمن و فداکاری هایش در برابر تجاوز آمریکایی سعودی به یمن را ستود و نسبت به انتقام گیری ملت یمن هشدار داد؛ زیرا یمنی ها این جنایات را هرگز فراموش نمی کنند.

سپس "طه الفرح" دیگر شاعر یمنی با سرودن قصیده ای مقاومت مردم یمن در برابر تجاوز و محاصره آمریکایی سعودی و ابزارهای تکفیری آن را تا کسب آزادی و استقلال کامل یمن ستود و بر شکست سنگین متجاوزین مانند غزوۀ احزاب تاکید نمود.  
پس از آن علامه "محسن صالح الحمزی" در سخنانی گفت: «هیأت یمنی شرکت کننده در مذاکرات کویت از موضع قدرت مذاکره می کند؛ چون ملت مقاوم یمن پشتیبان آن است».
وی افزود: «ملت یمن استوار باقی خواهد ماند و از سرزمین، ناموس و شرفش دفاع خواهد کرد».
الحمزی همچنین رحمت، دوستی و برادری میان مردم یمن و گوش فرا دادن به رهنمودهای رهبران این کشور را خواستار شد و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را، که ماه پیروزی است، به همه مردم یمن تبریک گفت. 
بیانیۀ پایانی این راهپیمایی هم به مخالفت ملت یمن با تسلیم شدن در برابر این تجاوز 15 ماهه که باعث ویرانی تاسیسات زیربنایی کشور شده است، تاکید نمود. 
این بیانیه یادآوری کرد که ملت یمن تسلیم محاصره سعودی آمریکایی نخواهد شد.
بیانیۀ پایانی تظاهرات، از نهادهای دولتی خواست تا وظیفه خود در زمینه مقابله با محتکرین و مجازات شدید آنان را به انجام رسانند.
پس از قرائت بیانیۀ پایانی، هنرمندان یمنی با اجرای برنامه های فرهنگی و سرودهای حماسی، تجاوز سعودی و سران کشورهای متجاوز را محکوم کردند، و ایستادگی و دلاوری مردم یمن در برابر این تجاوز را ستودند.


206-220
 

پربیننده ترین خبرها