داعش ساکنان فلوجه را در رود فرات غرق می‌کند+ویدئو

دوشنبه 17 خرداد 1395 - 14:51

خانواده های فلوجه، برای نجات یافتن از چنگ داعش، ناچار شدند از رود فرات بگذرند و داعشی ها آخرین تلاش ها را برای کشتنِ آنان، حتی در آب های رود نیز به کار بستند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از الانبار، صدها خانواده عراقی از ساکنان فلوجه، توانستند از مناطق زوبع و النعیمیه در جنوب فلوجه، خود را به آب های رود فرات بسپارند تا از دست داعشی ها نجات یابند.

خانواده هایی که موفق به فرار از دست داعش شدند، ماجراهایی را از سرقت اموالشان گرفته تا بازداشت و زندانی شدنشان تعریف می کنند. اما سرانجام با عبور از رود فرات، نیروهای بسیج مردمی عراق، از آن ها به گرمی استقبال کرده و سعی کردند به آنان رسیدگی کنند.

یکی از زنان آوارۀ فلوجه به خبرنگار شبکه العالم گفت: تروریست های داعش، نمی گذاشتند که خانواده های فلوجه از شهر خارج شوند، به طوری که تعدادی از خانواده ها، در حین عبور از رود، هدف تیراندازی داعشی ها قرار گرفتند و در آب های رود فرات غرق شدند.

وی افزود: برخی از زنان فراری، نیمه شب به راه افتادند و ساعت ها پیاده روی کردند تا توانستند خود را به پلیسِ عامریۀ فلوجه برسانند، در آن جا نیروهای عراقی استقبال شایسته ای از آنان کردند.

رود فرات، به تنها گذرگاه خانواده ها برای فرار از پادگان وحشت و عرصۀ کشتار در فلوجه تبدیل شده است، اما آب شیرین فرات، نمی تواند در برابر گلوله های داعش، از خانواده هایی که خود را به رود انداخته اند، دفاع کنند. داعشی ها، در تیراندازی به خانواده های فراری هیچ خط قرمزی ندارند و همه را از دم تیر می گذرانند و تنها کسانی که شانس بیاورند می توانند از این گلوله ها جان سالم به در ببرند.

شماری از شاهدان به خبرنگار العالم گفتند که خانواده ها نیمه شب خود را به کرانه رود فرات رساندند تا سپیده دم از رود بگذرند اما هنگام عبور از رود، صدای تیراندازی داعشی ها را شنیدند.

در این میان، "شاکر العیساوی" رئیس شورای فرمانداری عامريۀ فلوجه گفت: شمار پیکرهایی که از رود فرات گرفته و به واحد اورژانسِ بیمارستان العامریه تحویل داده شده اند به ده ها جنازه می رسد.

العیساوی تاکید کرد: عناصر داعش با تیراندازی به این افراد، قایق های آن ها را در آب غرق می کند. داعشی ها با تیراندازی به این افراد، از رسیدنِ آن ها به آن سوی رود و نزد نیروهای عراقی، جلوگیری می کنند.

205

پربیننده ترین خبرها