حمله "گرگ‌های تنها "به سازمان اطلاعات اردن

حمله
سه شنبه 18 خرداد 1395 - 13:08

کارشناس مسائل تروریستی، گروه "گرگ‌های تنها" را مسؤول حمله به دفتر امنیتی اردوگاه البقعه دانست.

به گزارش شبکه خبری العالم،"حسن ابوهنیه " در گفت وگو با سی ان ان عربی گفت: حمله روز دوشنبه به دفتر امنیتی اردوگاه البقعه توسط گروه موسوم به "گرگ های تنها" انجام شده است.

وی گفت: داعش در همه مناطق از جمله محافل فلسطینی اردن و همه استانها پناهگاه هایی دارد و معتقدم هدف قرار دادن این منطقه، برنامه ریزی شده بود.

این کارشناس افزود: از مدتها پیش گفته بودیم گروه تروریستی داعش برای برانگیختن حساسیت، برهویتهای فرعی وساختگی تمرکز می کند کما اینکه در یمن، عراق و لیبی نیز بدان پایبند بود. من معتقدم عوامل اجرایی این حمله شاید در عراق یا سوریه، زمان ورود  حدود دو هزار مسلح اردنی به صفوف داعش، آموزش نظامی دیده باشند.

وی افزود: ابومحمد العدنانی سخنگوی داعش با پخش پیام صوتی در ماه مه، تهدید کرده بود در ماه رمضان عملیات گسترده ای در کشورهای مختلف جهان انجام خواهد داد. احتمالا عملیات البقعه آغاز فعالیت آنان بوده، اگرچه  صراحتا در پیام خود به اردن اشاره ای نکرده اند.

ابوهنیه افزود: به نظر نمی رسد این عملیات، توسط شورای مرکزی گروه صادر شده باشد اما هسته های خفته و گرگ های تنها، ایدئولوژی داعش را دنبال می کنند و برخی از آنان در عملیات رصد و ردیابی دارای مهارت نظامی هستند و این عملیات نیز بسیار حرفه ای بود و شاید توسط کسانی که برای جنگ به عراق یا سوریه اعزام شده بودند، انجام شده باشد.

 

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها