چرا هنگام افطاری باید خرما بخوریم؟!

چرا هنگام افطاری باید خرما بخوریم؟!
پنج‌شنبه 20 خرداد 1395 - 15:03

به گفته کارشناسان تغذیه، خرما سرشار از انواع مواد معدنی ، ویتامین و فیبر است و مقدار اندکی چربی دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ خرما در ماه مبارک رمضان به میزان فراوانی مصرف می شود، و همواره بر اهمیت خوردن چند خرما در اول افطار تأکید شده است.

البته خرما باید در طول سال نیز خورده شود، تا فرد از فواید درمانی و پیشگیرانۀ آن برخوردار شود. 

خرما بهترین غذا هنگام افطاری است، زیرا روزه دار پس از ساعت ها تشنگی و گرسنگی با خوردن خرما می تواند کمبود شدید ویتامینها و مواد غذایی و کاهش قند خون خود را جبران کند .
خرما مملو از مواد مغذی و مفید است و به آسانی هضم و جذب می شود و قند و مواد معدنی بدن را فوراً تأمین می کند و شادابی را به روزه دار بازمی گرداند و خستگی را دور می کند .
خرما به علت داشتن مقدار زیادی آهن ، درمان کم خونی است و از خاصیت ضد سرطان برخوردار است.
فواید خرما :

به علت داشتن فسفر و کلسیم تقویت کنندۀ استخوان و دندان است و قدرت بینایی را به علت داشتن ویتامین آ افزایش می دهد و مانع ابتلای فرد به بیماری شب کوری می شود.
عصب های شنوایی را تقویت می کند و آرامش بخش اعصاب نیز می باشد، و درمان بیماری های کبد و یرقان محسوب می شود و مانع تَرَک خوردن لبها ، خشکی پوست و شکسته شدن ناخن می شود.
برای درمان بیماری های معده و روده خورده می شود و به علت داشتن فیبر باعث بهبود کار رودها می شود و به علت داشتن املاحی همچون کلسیم مانع ابتلای فرد به ترشی معده می شود.
خرما جزو معدود مواد غذایی است که باکتری و میکروب را به بدن خورنده منتقل نمی کند، و حتی تک سلولی های بیماری زای " آمیب ها " و باکتری ها را می کُشد.


214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها