یک نام جدید در فهرست تروریستی آمریکا!

یک نام جدید در فهرست تروریستی آمریکا!
جمعه 21 خرداد 1395 - 11:51

العالم- وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گروه شهدای یرموک را در کنار دو گروهک تروریستی جبهه النصره و داعش به فهرست سازمان های تروریستی خود افزوده است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، وزارت خارجه آمریکا از این گروه ها به عنوان یک تهدید جهانی نام برد.
بیانیه مزبور افزود: بر همین اساس تمامی دارایی های این گروه موجود در حوزه اختیارات قوه قضائیه آمریکا مسدود می شود و آمریکایی ها حق همکاری با آن را ندارند.
بیانیه توضیح داد: نام این گروه به دلیل انجام حملات تروریستی در مناطق جنوب سوریه و انجام دو عملیات ربایش دسته جمعی عناصر فیلیپینی مشغول کار در مجموعه نیروهای سازمان ملل در جولان اشغالی سوریه در فهرست یاد شده درج شده است . هر چند از انجام این دو عملیات تقریبا سه سال سپری شده است.
درج نام این گروه در فهرست سازمان های تروریستی بار دیگر برخورد دوگانه واشنگتن و سیاسی بودن مبارزه با تروریسم جهانی توسط آمریکا را به اثبات رساند زیرا در کمتر از یک ماه گذشته طرح روسیه در شورای امنیت سازمان ملل جهت درج نام دو گروهک تروریستی جیش الاسلام و احرار الشام را در فهرست سازمان های تروریستی بین المللی ناکام گذاشت و جنایات این دو گروهک در حمله به مناطق مسکونی در دمشق و حلب و شلیک صدها گلوله از سوی آنها و کشتار الزاره توسط تروریست های احرار الشام را نادیده گرفت .
این گروهک همچنین مسوولیت دو انفجار همزمان در 23 ماه گذشته میلادی در طرطوس و جبله را عهده گرفت که در اثر آن صدها شهروند سوری شهید و زخمی شدند.

209-9 

پربیننده ترین خبرها