اخراج 400 کارمند رادیو مخالفان سوری به بهانه پخش ترانه!

اخراج 400 کارمند رادیو مخالفان سوری به بهانه پخش ترانه!
دوشنبه 31 خرداد 1395 - 12:06

گروهک "جند الاقصی" وابسته به القاعده، رادیو "فِرِش" را که نخستین رادیوی تروریست ها در سوریه بود، تعطیل و 400 کارمندِ آن را اخراج کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهک جند الاقصی، رادیو فرش را که از شهر کفرنبل در ادلب پخش می شد، به بهانۀ پخش ترانه در میان برنامه ها و همچنین به بهانۀ استخدام کارمندان زن، تعطیل کرد و وبگاه اینترنتی آن را نیز بست.

این اقدام، دو روز پس از ترور نافرجام هادی العبدالله از فعالان رسانه ای و خالد العیسی فیلم بردارِ او در همین شهر، صورت می گیرد که ناظران سیاسی آن را تلاشی از سوی جبهه النصره و گروهک های وابسته به القاعده برای ترور فعالان رسانه ای و تحمیل بایکوت خبری بر این منطقه می دانند.

یک فعال رسانه ای سوری در این خصوص به وبگاه الوطن گفت: جند الاقصی، تشکل موسوم به "بنیاد دفاتر انقلابی" را نیز برای همیشه تعطیل کرد و دفاتر وابسته به آن تحت فشار گذاشت. تنها بهانۀ جند الاقصی برای تعطیلی این دفاتر، پخش ترانه بود و این همان بهانه ای است که جبهه النصره، در ژانویه گذشته برای بستن رادیو الوان، و مصادرۀ تجهیزات آن و همچنین ربودن مدیر رادیو مطرح کرد.

عناصر مسلح جبهه النصره، در اوائل سال جاری میلادی، به مقر رادیو الوان در شهر "دارة عزه" واقع در غرب حلب حمله کردند و تجهیزات این رادیو را که مورد حمایت دولت ترکیه است، مصادره و علت این کار را، پخش ترانه و موسیقی و نقض حدود شرعی اعلام کردند.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها