خبرنگار العالم، مهمان افطاری سنگر مقاومت در غزه+ویدئو

دوشنبه 31 خرداد 1395 - 14:39

مبارزان مقاومت فلسطینی، برای جلوگیری از حملۀ احتمالی رژیم صهیونیستی به غزه، با صورت های پوشیده، در خطوط تماس با فلسطین اشغالی به مرزبانی می پردازند.

خبرنگار شبکۀ العالم در غزه، به سنگر گردان های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین رفت، تا وضعیت مبارزان فلسطینی را در ماه مبارک رمضان، جویا شود.

بر پایه این گزارش، مبارزان گردان های قدس، اوقات سحر و افطار، در یک سنگر جمع می شوند و بدون این که سلاح خود را زمین بگذارند، روزه می گشایند.
ماه رمضان، در خطوط مرزی، جلوه ای دیگر دارد، زیرا مبارزان فلسطینی، تسبیح به دست، ذکر می گویند، دل هایشان به عشق سرزمین می تپد و چشمانشان از پاییدن دشمن، خواب ندارد.

افطار خبرنگار العالم با مبارزان گردان‌های قدس

یکی از مرزبانان گردان های قدس به خبرنگار شبکه العالم گفت: "اکنون که در کنار شما افطار می کنیم، عده ای از مبارزان، به کندن تونل مشغولند و عده ای دیگر در یگان های ویژه برای رویارویی با دشمن، آموزش می بینند و عده ای دیگر برای کار گذاشتن موشک و دیگر تجهیزات در تلاش هستند."

مبارزان فلسطینی، دلبستگی چندانی به غذا ندارند، و با چند حبه خرما و جرعه ای آب روزه می گشایند.

یکی از مبارزان گردان های قدس در این خصوص گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی در سال 2014، با ماه رمضان مصادف بود و همه این برادران که در مقابله با این تجاوز شرکت داشتند، حاضر بودند برگ درخت بخورند و جان خود را فدا کنند و همین کار را هم کردند. همۀ این ها تنها برای تصحیح رویکردها و توجه به آزادی قدس و مسجد الاقصی است.

یکی دیگر از مبارزان گردان های قدس گفت: این مبارزان، تنها با چند حبه خرما و جرعه ای آب افطار می کنند و توقع چندانی ندارند، بنابراین سزاوار است که امت اسلامی، به پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از این جوانان همت کنند.

ماه مبارک رمضان، با سالروز حملۀ رژیم صهیونیستی به غزه مصادف است و به همین سبب، نیروهای مقاومت فلسطینی، در این روزها، بیش از پیش در آماده باش به سر می برند و با وجود گرما و زبان روزه، از آموزش مستمر و مرزبانی نقاط تماس با فلسطین اشغالی و ادامه کندن تونل دست نمی کشند.

205

پربیننده ترین خبرها