پاکسازی کامل شهر فلوجه.. به زودی

دوشنبه 31 خرداد 1395 - 15:00

فلوجه (العالم) نیروهای مشترک عراقی پس از آزاد سازی شهر فلوجه از وجود گروه تروریستی داعش، خود را برای تعقیب افراد مسلح باقیمانده در این شهر و هم چنین ورود به پایگاه اصلی داعش یعنی موصل و آزادسازی آن آماده می کنند.

به گزارش خبرنگار العالم، نیروهای مشترک عراقی در حال پاکسازی مناطق باقیمانده فلوجه از افراد مسلح گروه تروریستی داعش و خنثی کردن بمبهای کارگذاشته توسط تروریستها در ساختمانها و سایر مناطق و مسیرهای آزاد شده، هستند.

نیروهای عراقی به محض پایان یافتن درگیریهای فلوجه و آزادسازی کامل این شهر، به دنبال آزاد کردن موصل هستند.

تا مدتها پیش، سخن از آزادی فلوجه بود رویایی که بسیاری از ناظران و مفسران آن را دور از دسترس می دانستند، از این روشادی این پیروزی دراین درگیری کمی فراتر از حد معمولی بود زیرا معتقدند آزادسازی فلوجه مانند بریدن سر افعی است و روزنه ای برای آزادی سایر شهرها به ویژه موصل است.

بعد از فلوجه نوبت آزاد سازی موصل 

"سامر المسعودی" یکی از رهبران نیروهای بسیج مردمی در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: با آزادسازی فلوجه؛ ساکنان این شهر آزاد شده و عملیات تا مرکز شهر ادامه داشت و فقط افراد فراری باقی مانده اند و در ساعتهای آتی این شهر کاملا آزاد خواهد شد و پس از آن برای آزادی کامل موصل اقدام خواهیم کرد.

گفتنی است با وجود حضور تروریستها در برخی مناطق فلوجه، عملیات پاکسازی و خنثی کردن بمبها با مشکلاتی روبروست از این رو طعم پیروزی بر تروریست ها در فلوجه نیز متفاوت است.

یکی از نیروهای عراقی در منطقه فلوجه در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: نیروهای امنیتی هم اکنون درحال پیشروی درمنطقه فلوجه هستند، روحیه ما بسیار بالاست و تا شلیک آخرین گلوله و پیروزی کامل به مقابله با تروریست ها ادامه می شویم.

پیشروی به سوی فلوجه و حالات رزمندگان به خوبی نشان می دهد که فلوجه زخمی بر کرامت و وجدان عراقیها بود، از این رو مردم بغداد هنگام اعلام خبر آزادسازی فلوجه، این پیروزی را در برابر خانه شهید مصطفی العذاری جشن گرفتند.

اگر این پیروزی مسجل شود و عملیات آزادسازی موصل نیز پیش از بسته شدن پرونده فلوجه آغاز شود، می توان به این نتیجه رسید که مردم عراق تصمیم گرفته اند طرح مقابله با تروریست ها و تلاش برای پیروزیهای خود را تا آخرین مرحله پیش ببرند.

217 ـ 211

پربیننده ترین خبرها