حزب الله لبنان لغو تابعیت شیخ قاسم را محکوم کرد

حزب الله لبنان لغو تابعیت شیخ قاسم را محکوم کرد
دوشنبه 31 خرداد 1395 - 19:00

العالم - حزب الله لبنان به دنبال لغو تابعیت شیخ "عیسی قاسم" رهبر معنوی انقلاب بحرین از مردم آن کشور خواست به این اقدام رژیم آل خلیفه واکنش شدید نشان دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله لبنان از مردم بحرین خواست تا علیه اقدام رژیم آل خلیفه در پی دست اندازی به رمز انقلاب این کشور به شکل قاطعی واکنش نشان دهند و خشم و انزجار خود را از اقدام رژیم بحرین علیه شیخ عیسی قاسم اعلام کنند.

دربیانیه حزب الله لبنان که عصر امروز(دوشنبه) صادر شد، آمده است: رژیم بحرین در اقدام احمقانه و وحشیانه خود، ملت بحرین را به سمت گزینه های سختی وامی دارد که عاقبت وخیمی در انتظار این رژیم خواهد بود.

دربخش دیگری از بیانیه حزب الله لبنان تاکید شده است: لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم یک اقدام خطرناک برای آینده بحرین می باشد که به صورت بی سابقه از سوی رژیم این کشور اتخاذ شده است.

حزب الله لبنان خاطرنشان کرد که این اقدام خطرناک دلیلی است بر این که رژیم بحرین به پایان راه تعامل با جنبش های مسالمت آمیز مردمی در این کشور رسیده است. پیام این اقدام بسیار اشتباه این است که رژیم بحرین خواستار اصلاح امور، تامین حقوق مردم و گفت وگوی با مردم نیست. این جنایت جدید نمونه ای ازهجمه های ظالمانه ای است که رژیم بحرین علیه ملت بحرین روا داشته و سلب تابعیت از همه ارکان ، مبارزان و انقلابیون این ملت از جمله آنها است.

حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه چشم انداز سیاسی بحرین روشن نیست، افزود: رژیم بحرین با اقدام های حماقت آمیز و بی محابای خود، ملت بحرین را به اتخاذ گزینه های سخت وادار می کند که پیامدهای آن برای این رژیم دیکتاتور و فاسد، وخیم و دردناک است.

دربیانیه حزب الله همچنین با بیان اینکه «این جنایت جدید، چالشی برای اراده ملت بحرین در بهره مندی از یک زندگی آزاد و کریمانه است»، آمده است که سلب تابعیت از هر شهروندی که باید از حقوق طبیعی و شهروندی برخوردار باشد به ویژه عالم بزرگوار شیخ عیسی قاسم که در بحرین متولد شده و در بحرین زندگی کرده، اقدامی سلطه جویانه و اجرای مجازاتی است که در جهان سابقه ندارد و تنها رژیم هائی مانند بحرین که تصور می کنند، تابعیت را حاکم به مردم می بخشد، مرتکب این اقدامات زشت و پست می شوند.

حزب الله لبنان از همه مراجع دینی ، سیاسی ، حقوقی ، داخلی ، عربی و بین المللی خواست ضمن مخالفت قاطع با این اقدام تحریک آمیز، بر رژیم بحرین برای عقب نشینی فوری از این تصمیم اعمال فشار کنند و از رژیم بحرین بخواهند که مسیر سیاسی خود را به سوی تفاهم با ملت با هدف خروج از بحران پیچیده سیاسی که بحرین را فراگرفته است، تغییر دهد وسیاست های تند و خشن و تسلیم بودن در مقابل قدرت های منطقه ای و بین المللی را کنار بگذارد.

9

پربیننده ترین خبرها