جماعت علمای اهل سنت عراق فاش کرد:

ترورعالم سنی عراقی به دلیل حمایت از آیت الله سیستانی

ترورعالم سنی عراقی به دلیل حمایت از آیت الله سیستانی
جمعه 4 تير 1395 - 10:19

العالم - رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق، سازمانی موسوم "حماس عراق" را به ترور تعدادی از علمای اهل سنت در استان بصره کرد از جمله تلاش برای قتل یکی از علما به دلیل حمایت از آیت الله سیستانی متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " خالد الملا" ، به شبکه السومریه نیوز گفت که تعدادی از علمای وابسته به یکی از احزاب سنی در بصره توسط این سازمان کشته شده اند.
وی خاطرنشان کرد که شیخ عبدالله عدنان از علمای اهل سنت به دست همین سازمان کشته شده است.
الملا در ادامه گفت: "سازمان حماس عراق همچنین به چهار شیخ سنی حمله کرده است که یکی از آنها به طور معجزه آسایی جان سالم به در برده است".
رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق افزود: هدف اصلی این عملیات، شیخ یوسف الراشد بوده است. مهاجمان پیش از حمله، در تماسی با تلفن همراه وی، او را به دلیل تأیید فتوای آیت الله سیستانی درباره تشکیل بسیج مردمی عراق، تهدید به قطع زبانش کرده بودند.
الملا در تشریح واقعه گفت که الراشد و همراهانش سوار خودرویی با شیشه های دودی بودند. تروریستها متوجه شدند که برخی همراهان وی در خودرو هنوز زنده اند، همینکه یکی از تروریستها به خودروی آنها نزدیک شد، یکی از همراهان شیخ وی را شناسایی کرد. همین امر باعث شد فرد مهاجم اسلحه کشیده و همه آنها را به گلوله ببندد... در این بین یکی از آنها جان سالم به در برد.
208-9

پربیننده ترین خبرها