ماجرای بازداشت ملوانان آمریکایی؛

رسوائی که هنوز برای آمریکایی ها عواقب دارد

رسوائی که هنوز برای آمریکایی ها عواقب دارد
شنبه 5 تير 1395 - 17:48

العالم- نیروی دریایی آمریکا دومین افسر مرتبط با ماجرای دستگیری ملوان های آن کشور در خلیج فارس توسط نیروهای ایرانی را برکنار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا با برکناری فرمانده گروه ضربت ۵۶ از مقام خود او را به بخش دیگری منتقل کرده است.

این دومین برکناری بعد از ماجرای دستگیری ملوان های آمریکایی توسط نیروهای ایرانی در آبهای خلیج فارس است.

نیروهای یگان دریایی سپاه عصر روز 22 دی ماه سال گذشته دو فروند قایق جنگی آمریکایی را در محدوده آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران که در دریای سرزمینی جزیره فارسی سرگردان بودند، توقیف و 10 سرنشین آن برای روشن شدن ابعاد موضوع به پایگاه نیروی دریایی هدایت شدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآن زمان ساعاتی پس از بازداشت نظامیان امریکایی اعلام کرد که با توجه به بررسی‌های انجام شده و اطمینان از غیرعمدی بودن رفتار آمریکایی‌ها و عذرخواهی طرف آمریکایی، ملوانان نیروی دریایی ارتش آمریکا را در آب‌های بین‌المللی رهاسازی کرده است.

انتشار تصاویر و فیلمی ازماجرای بازداشت توقیف آمریکایی ها به رسوایی تازه ای برای نیروهای آمریکایی تبدیل شد. 

اردیبهشت امسال هم نیروی دریایی آمریکا، فرمانده ده ملوان آمریکایی را از کار برکنار کرده بود.

در بیانیه ای که روز پنجشنبه نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا منتشر کرد، آمده که این نیرو اعتماد خود به فرمانده "اریک راش" (Eric Rasch) را از دست داده است.

وی مسئول آمادگی و آموزش بیش از ۴۰۰ ملوان، از جمله ده ملوان بازداشت شده توسط سپاه پاسداران ایران بود.

اسوشیتدپرس به نقل از یک مقام رسمی آمریکا نوشت، در مورد هفت ملوان دیگر از جمله اریک راش، افسر اجرایی وقت اسکادران قرار است در هفته آینده تصمیم گیری شود.

9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها