انیمیشن واکنش بان کی مون به کشتار کودکان یمنی

شنبه 5 تير 1395 - 19:44

العالم - پس از خارج کردن نام عربستان از فهرست عاملان کشتار کودکان در سال 2015 توسط دبیرکل سازمان ملل، موجی از اعتراض ها به طرق مختلف در سراسر جهان به راه افتاد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هنرمندان ایرانی هم درواکنش به این اقدام بان کی مون انیمیشن جذابی ساخته اند که در شبکه های اجتماعی مورد استقبال گسترده قرارگرفته است.

یادآور می شود اواسط خرداد ماه امسال، یک هفته بعد از قرارگرفتن و به دنبال آن حذف نام ائتلاف عربستان علیه حوثی های یمن به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل کشتار کودکان در سال ۲۰۱۵ در جهان، دبیر کل سازمان ملل، تهدید مالی عربستان را دلیل این کار نامید.

بان روز پنجشنبه ۲۰ خرداد در جمع خبرنگاران گفت عربستان سعودی او را "تحت فشارغیر قابل قبولی" قرار داد و تهدید کرد که کمک‌های حیاتی مالی‌ به سازمان ملل را قطع خواهد کرد؛ کمک‌هایی که به گفته دبیرکل سازمان ملل، اهمیت دارد و اکنون برای میلیون‌ها کودک در فلسطین، سوریه، یمن و سودان جنوبی هزینه می‌شود.

بان کی مون از گزارش خود درباره مسئولیت ائتلاف سعودی در کشتن بیش از۵۱۰ کودک یمنی و زخمی کردن ۶۶۷ کودک دیگر دفاع کرد اما گفت بخاطر تبعات قطع احتمالی کمک‌های مالی کشورهای عرب تصمیم به حذف نام ائتلاف عربستان گرفت.

9

پربیننده ترین خبرها