ترکیه و اسرائیل تعهدات متقابل خود را اعلام کردند

ترکیه و اسرائیل تعهدات متقابل خود را اعلام کردند
دوشنبه 7 تير 1395 - 18:09

نخست وزیران ترکیه و رژیم صهیونیستی ضمن اعلام رسمی عادی سازی روابط خود، برخی تعهدات دو طرف را نیز رسانه ای کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، بن علی یلدریم، نخست وزیر ترکیه، روز دوشنبه، در یک نشست رسانه ای در آنکارا از آغاز مرحلۀ نخست عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که پس از شش سال قطع رابطه، فردا سه شنبه، توافقنامۀ مربوط به این اقدام میان دو طرف امضا خواهد شد.
پایگاه "راشا تودی" در این باره نوشت یلدریم با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی 20 میلیون دلار غرامت برای کشته شدگان کشتی مرمره به ترکیه می پردازد مدعی شد که جمعۀ آینده یک محمولۀ 10 تنی از کمک های انسان دوستانۀ ترکیه وارد نوار غزه خواهد شد.
یلدریم، همچنین، اعلام کرد که سفرای دو طرف به آنکارا و تل آویو باز خواهند گشت.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نیز که در پایتخت ایتالیا حضور دارد، اعلام کرد که بر اساس توافقنامۀ عادی سازی روابط دو طرف، ترکیه ملزم خواهد بود که از عضویت اسرائیل در نهادهای بین المللی، از جمله ناتو، حمایت کند.
او با تأکید بر اینکه روابط تیره با ترکیه، کمکی به رژیم صهیونیستی در منطقه نخواهد کرد کرد گفت که توافقنامۀ یاد شده را به کابینۀ امنیتی این رژیم ارائه خواهد کرد.
نتایناهو، همچنین، گفت: «این توافق کمک می کند که اجساد سربازان اسرائیلی را از غزه پس بگیریم. البته ترکیه تضمینی در این باره به ما نداده است».
 220

پربیننده ترین خبرها