روز جهانی قدس، روز حمایت از ستمدیدگان

سه شنبه 8 تير 1395 - 14:41

پایتخت ها و شهرها(العالم) ـ شماری از روحانیون و سیاستمداران جهان اسلام با تاکید بر اهمیت روز جهانی قدس خاطرنشان کردند که این روز، روز نجات بیت المقدس و حمایت از ستمدیدگان است.

آنها این روز را فرصتی برای فراخوان در خصوص نجات قدس از چنگال اشغالگران صهیونیست دانستند که بیش از شش دهه به ملت فلسطین ستم روا می دارند.

"محمد العونی" رئیس سازمان دفاع از آزادی بیان در مغرب به خبرنگار شبکه العالم، گفت: روز جهانی قدس فرصتی برای فراخواندن همه دنیا جهت نجات قدس شریف و فلسطین اشغالی از چنگال صهیونیست هاست.

"شیخ محمد حسین "مفتی اعظم قدس و فلسطین هم در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: از همه مسلمانان و مردم کشورهای عربی و دولتها می خواهم به مسئولیت خود در قبال مسجدالاقصی مبارک عمل کنند.

"احمد الصحن " مدیر خبر شبکه عراقی الاتجاه نیز در گفت وگو با العالم اظهار داشت: روز قدس روز عدالت و برابری است، مساله فلسطین مساله محوری و اساسی در اندیشه امت های اسلامی است.

"هشام سالم" دبیر کل جنبش فلسطینی "الصابرین" به العالم گفت: در چنین روزی همه مسلمانان باید انزجار و دشمنی خود را به رژیم صهیونیستی نشان دهند زیرا این رژیم بیش از شش و نیم دهه است که سیاست کشتار و محاصره ملت مظلوم فلسطین، انواع تجاوزگری و جنایت ها را در پیش گرفته است.

217 ـ 211

پربیننده ترین خبرها