ترکیه مرز خود با سوریه را به روی تروریست‌ها می‌بندد؟!

ترکیه مرز خود با سوریه را به روی تروریست‌ها می‌بندد؟!
جمعه 11 تير 1395 - 09:11

سفیر روسیه در دمشق از رایزنی‌های کشورش با ترکیه دربارۀ بسته شدن مرزهای این کشور با سوریه بر روی تروریست‌ها خبر داد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "الکساندر کینشاک"، سفیر روسیه در دمشق به خبرگزاری نووستی گفت: «به تفاهم دوجانبه ای در بستر مبارزه با تروریسم دست یافته ایم؛ زیرا شرکای احتمالی ما ترکیه درک می کنند که با تهدید بسیار خطرناکی رو به رو هستند. ما در این زمینه پیشرفت کرده و به درک (مشترک) رسیده ایم و کار روی برنامه ای واحد را برای تحقق اهداف واحد آغاز کرده ایم. طبیعتا آنها مرزها را خواهند بست».

وی افزود:« نزدیکی روابط بین روسیه و ترکیه تاثیر مثبتی بر این مسأله خواهد داشت».

"کینشاک" روز پنجشنبه نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: «تصمیم مسکو برای عادی سازی روابط با ترکیه ممکن است بازتاب مثبتی بر حل و فصل مسئله سوریه و نیز مبارزه با تروریسم داشته باشد.

وی افزود: «اگر بتوانیم یک شراکت ایجاد کنیم و اگر مبارزه با تروریسم نقشی اصلی را بازی کند، این امر بازتاب بسیار مثبتی بر روند اوضاع در داخل سوریه خواهد داشت».

تا کنون گزارش های گوناگونی دربارۀ آزادی تروریست ها برای رفت و آمد از ترکیه به سوریه منتشر شده و درخواست های بین المللی زیادی از ترکیه برای پایان دادن به این آزادی عمل مطرح شده است، اما حکومت اردوغان تاکنون حاضر نشده است به حمایت هایش از گروه های تروریستی پایان دهد. با وجود این، اکنون که تروریسم مورد حمایت ترکیه قلب این کشور را هدف قرار داده است، می توان انتظار داشت که مسئولان این کشور در سیاست های خود در قبال تروریست های فعال درسوریه بازنگری کنند.

6-220
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها