راه حل بحران سوریه از نظر بشاراسد

راه حل بحران سوریه از نظر بشاراسد
جمعه 11 تير 1395 - 21:02

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: بدون مبارزه با تروریسم دستیابی به راه حلی برای بحران در این کشور امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشاراسد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اس بی اس» استرالیا گفت: نمی توان به راه حل واقعی برای بحران در سوریه بدون مبارزه با تروریسم دست پیدا کرد.

اسد افزود: کشورهای حامی تروریست ها مانند ترکیه، عربستان سعودی و قطر حاضر به متوقف کردن حمایت همه جانبه از این تروریست ها نیستند.

وی خاطر نشان کرد: سوریه از هر نوع تلاشی برای مبارزه با تروریسم استقبال می کند، اما این تلاش ها باید واقعی و نه صوری و نمایشی باشد. این تلاش ها همچنین باید در چارچوب هماهنگی با دولت قانونی سوریه صورت گیرد.

رئیس جمهوری سوریه گفت: روسیه و ایران با حمایت از ملت سوریه از ثبات دفاع می کنند زیرا هرج و مرج در سوریه باعث آغاز دومینویی در منطقه ما خواهد شد و بر همه کشورهای همسایه از جمله ایران، روسیه و نیز اروپا تاثیر خواهد گذاشت.

بشار اسد افزود: دولت های آمریکا از دهه پنجاه قرن گذشته تاکنون به مشکل آفرینی های متعددی در جهان ادامه داده اند و هیچ مشکلی را حل نکرده اند. ما مخالف همکاری با آمریکا نیستیم، اما این همکاری به معنای سخن گفتن درباره منافع مشترک و تلاش برای تحقق آنهاست، نه اینکه به دنبال تامین منافع آنها بدون در نظر گرفتن منافع خود باشیم. 

9

پربیننده ترین خبرها