داعش بنگلادش را به هم ریخت +عکس

داعش بنگلادش را به هم ریخت +عکس
شنبه 12 تير 1395 - 07:35

گروه تروریستی داعش ساعاتی پیش با حمله به رستورانی در داکا پایتخت بنگلادش که بیشتری مشتریان آن خارجی هستند، دست کم 20 نفر را به گروگان گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسؤولان بنگلادشی اعلام کردند صدها نیروی ویژه پلیس به رستوران هُلی در مرکز شهر داکا اعزام شده‌اند.

گفته می شود که رستوران "هُلی" که مورد حمله قرار گرفته از نقاط مورد توجه گردشگران و دیپلمات‌ها در شهر داکا است.

سایت اعماق، وابسته به داعش خبر داد که این گروه تروریستی مسئول حمله و گروگان‌گیری در پایتخت بنگلادش است.

مهاجمان مسلح شامگاه جمعه (یازدهم تیر، اول ژوئیه ) به رستورانی پرمشتری در محله گلشن داکا، یورش برده و عده‌ای را به گروگان گرفته‌اند.

شاهدان عینی در محله گلشن داکا می‌گویند بعد از حمله کماندوهای ویژه پلیس، صدای شدید رد و بدل شدن آتش شنیده‌اند و پس از حدود ۱۰ دقیقه تیراندازی‌ها متوقف شده است.

فرماندهان نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش این کشور فرماندهی این حمله را بر عهده گرفته‌اند. خیابان‌های اطراف رستوران هُلی، مملو از زره پوش‌ها و نفربرهای ارتش شده است.

چند شهروند غیربنگلادشی هم در میان گروگان‌ها هستند و آن طور که مقام‌های بنگلادشی گزارش کرده‌اند گروگان‌گیرها ۸ یا ۹ نفر هستند اما گزارش‌های دیگر از وجود حدود ۲۰ شهروند خارجی در میان گروگان‌ها حکایت دارد. 
یک سخنگوی دولت بنگلادش هم تایید کرده در تبادل آتش میان مهاجمان و ماموران، دو مامور پلیس کشته شده و دست کم ۳۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

کشته شدن 20 گروگان خارجی 

ساعتی بعد از آغاز گروگان‌گیری، سایت "اعماق" اعلام کرد که عناصر این گروه تروریستی به یک رستورانی که "پاتوق بسیاری از خارجی‌ها" بوده حمله کرده‌اند و حدود ۲۰ نفر "از شهروندان ممالک مختلف" را کشته‌اند اما درستی این گزارش هنوز تایید نشده است.

گروگان گیری داعش در بنگلادش

 

گروگان گیری داعش در بنگلادش

 

گروگان گیری داعش در بنگلادش

 

گروگان گیری داعش در رستوران هلی در بنگلادش

 

گروگان گیری داعش در بنگلادش

 

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها