زن انگلیسی برای داعش "عروس" می‌فرستد! +عکس

زن انگلیسی برای داعش
يکشنبه 13 تير 1395 - 12:10

یک روزنامۀ انگلیسی از نقش یک زن جوان در جذب دختران و زنان جوان برای پیوستن به داعش در سوریه پرده برداشت.

 

توبه گندال

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "میل آن ساندی" در گزارشی نوشت، این زن جوان انگلیسی که "ام مثنی البریطانیه" نام دارد از اهالی لندن است، و از شبکه‌های اجتماعی برای به دام انداختن دختران و زنان جوان استفاده می‌کند، تا با عناصر این گروه در سوریه ازدواج کنند.
نام اصلی این زن جوان انگلیسی "توبه گندال" است.
این زن 22 ساله، که دختر یک سرمایه دار انگلیسی است قبلا زندگی کاملا عادی در لندن داشت، اما ناگهان تصاویری از او با برقع و کلاشینکوف در اینترنت منتشر شد.
به نوشتۀ این روزنامه، این زن انگلیسی تأثیر بسیار فراوانی در جذب برخی دختران و زنان انگلیسی داشته است، و هنوز از سرنوشت او خبری در دست نیست.
میل آن ساندی خاطرنشان کرد که دست این زن انگلیسی هنگامی رو شد که در حال تلاش جهت فریب یک دختر برای سفر به سوریه و پیوستن به داعش بود؛ اما آن دختر نوجوان در واقع یک خبرنگار مخفی بود که ماجرا را به سازمان اطلاعات انگلیس اطلاع داد.

داعش ساخته و پرداخته سرويسهاي اطلاعاتي و جاسوسي آمريكايي و اسرائيلي است و تفكرات آن برخاسته از وهابيت است؛ "ابوبكر بغدادي" سركرده اصلي گروه تروريستي داعش در دوران حضور اشغالگران آمريكايي در عراق، در زندان بوكا در اختيار آمريكايي ها بود. با ايجاد اين گروه شمار قابل توجهي از افراطي‌ها از كشورهاي مختلف حتي آمريكا و كشورهاي اروپايي، در سايه سكوت مقامات آن كشورها و با همكاري سرويسهاي اطلاعاتي غربي و همپيمانان آنها در منطقه به راحتي توانستند به اين گروه تروريستي ملحق شوند. اما اكنون بازگشت اين تروريستها به يكي از بزرگترين مشكلات كشورهاي غربي تبديل شده است.

توبه گندال پس از پیوستن به داعش

 

 

پربیننده ترین خبرها