پس از روسیه؛

اردوغان، سوریه را هم غافلگیر می‌کند؟

اردوغان، سوریه را هم غافلگیر می‌کند؟
جمعه 18 تير 1395 - 12:40

یک روزنامه چاپ ترکیه، از اقدام رئیس جمهور این کشور برای ترمیم روابط با سوریه و تلاش برای کاهش بحران و بی‌ثباتی در منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از نشریۀ "زمان عربی" چاپ ترکیه، رجب طیب اردوغان در پیامی به مناسبت عید فطر خطاب به مردم کشورش گفت: "ترکیه برای اصلاح روابط با دولت سوریه اقدام می کند".

در پیام اردوغان همچنین آمده است: در حال حاضر برای پیشبرد روابط خود با "اسرائیل" و روسیه تلاش می کنیم و طی هفته های آتی، امیدهایی برای آینده ایجاد خواهد شد.

اردوغان تأکید کرد که تلاش برای پشت سر نهادن بحران هایی که زاییدۀ وضعیت سوریه، تروریسم و تنش های تعمدی و تصنعی هستند؛  ادامه دارد و موانع سر راه را یکی بعد از دیگری از بین خواهد برد.

اردوغان که پیش از این رئیس جمهور سوریه را "قاتل" نامیده بود، با سخنان اخیرش نشان داد که روند عقب نشینی ها و تحولات غافلگیر کننده در سیاست خارجی ترکیه ادامه دارد. اردوغان چند روز پیش هم با ابراز تأسف از اقدام سال گذشته ارتش ترکیه در سرنگون کردن یک جنگندۀ روسی، تلاش کرد تا از خشم پوتین نسبت به آنکارا بکاهد.

به نظر می رسد شکست سیاست های منطقه ای ترکیه، به ویژه در سوریه، و استراتژی این کشور برای حمایت از تروریسم و استفادۀ ابزاری از آن که امروز گریبان گیر خود این کشور شده است، راهی جز عقب نشینی از این سیاست ها برای ترکیه باقی نگذاشته است.

7- 202

پربیننده ترین خبرها