در سخنان شاهزاده سعودی در جمع منافقین؛

عربستان از مرگ مسعود رجوی خبر داد! +ویدیو

يکشنبه 20 تير 1395 - 07:26

ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی و رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در سخنرانی خود در اجتماع سالانه حامیان گروهک منافقین در پاریس، از مرگ «مسعود رجوی»، سرکرده این گروهک تروریستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از منابع خبری، ترکی الفیصل در جریان سخنرانی خود چندین بار از لفظ "مرحوم" برای اشاره به رجوی استفاده کرد.
پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر فرار سرکرده منافقین از عراق به عربستان، پس از حمله آمریکا به این کشور، منتشر شده بود.
الفیصل همچنین با دادن وعده پیروزی به منافقین به آنها گفت: ما با شما ایستاده‌ایم و از شما حمایت می‌کنیم.
این شاهزاده سعودی که در میان تشویق‌های پی‌درپی اعضای منافقین به سخنان خود ادامه می‌داد، خطاب به مریم رجوی و «همسر مرحومش»، ابراز امیدواری کرد که به اهدافشان دست یابند.

الفیصل در این نشست، سخنرانی تندی علیه ایران کرد و ضمن نسبت دادن تهمت‌های متعدد به ایران، اعلام کرد که او نیز مانند منافقین خواستار ساقط شدن نظام اسلامی ایران است.
اما موضوعی که بلافاصله پس از این سخنرانی بیشتر از هر چیزی در رسانه ها جنجال ساز شد، این بود که ترکی الفیصل خطاب به مریم رجوی از «مسعود رجوی» بعنوان "مرحوم" یاد کرد.
در خصوص مرگ سرکرده گروهک منافقین، پیش از این نیز سخنانی مطرح بوده است.
مسعود رجوی سالها است که در انظار عمومی حاضر نشده، و همین امر مدتها است که مرگ یا زندگی وی را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

گروهک منافقین همواره سعی می‌کند چنین نشان دهد که رجوی زنده است.
اما اینبار رئیس پیشین اطلاعات عربستان در جمع سرکرده های منافقین از وی به عنوان «المرحوم» (درگذشته) یاد کرد.
رجوی از جمله اعضای شورای مرکزی منافقین در دهه 1340 شمسی بود که پس از محکومیت تمام اعضای این شورا به اعدام، به‌شکل اسرار آمیزی از اعدام نجات یافت، و در روزهای پایانی رژیم پهلوی از زندان آزاد شد.
وی از سال 1360، رسما علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام نبرد مسلحانه کرد و از سال 1365 نیز به دامان صدام، دیکتاتور معدوم عراق پناه برد.
رئیس پیشین اطلاعات عربستان در ادامه سخنانش، ایران را مایه تفرقه در جهان اسلام دانست و ادعا کرد که ایران اصرار دارد در امور داخلی کشورهای همسایه دخالت کند.
الفیصل مدعی شد که نظام جمهوری اسلامی ایران چیزی جز «ویرانی و اختلافات مذهبی و خونریزی» به همراه نیاورده و به بهانه حمایت از حقوق ضعفاء در عراق و لبنان و سوریه و یمن حاکمیت این کشورها را نقض میکند.
ترکی الفیصل که با تشویق حضار از منافقین روبه‌رو شده بود، در پاسخ به آنان گفت که او نیز خواستار ساقط شدن نظام ایران است و در ادامه مدعی شد که آنان این مسئله را خیلی زود خواهند دید.
سفیر پیشین عربستان در انگلیس و آمریکا، همچنین خطاب به مریم رجوی ادعا کرد، "تلاشهایی که شما برای ساقط کردن نظام ایران کرده‌اید، خیلی زود به ثمر مینشیند."
سال گذشته، «مریم رجوی» سرکرده منافقین، در دیدار با سفیر عربستان سعودی در پاریس از آمادگی این گروه تروریستی برای کمک به عربستان و همکاری با آن خبر داده بود.
مریم رجوی در این دیدار تاکید کرده بود که عربستان هرگاه از منافقین درخواست کمک کند، آنها بدون ذره‌ای تردید آماده اجرای درخواست‌های ریاض هستند.
عربستان سعودی طی سال‌های گذشته، مواضع به شدت ضد ایرانی را در دستور کار قرار داده‌ و مقامات سعودی در همین راستا دیدارهایی با سرکرده‌های گروهک‌های ضد انقلاب از قبیل منافقین ترتیب داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها