امیرعبداللهیان:

عربستان با منافقین همکاری گسترده دارد

عربستان با منافقین همکاری گسترده دارد
يکشنبه 20 تير 1395 - 07:40

"حسین امیرعبداللهیان" معاون سابق عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان تأکید کرد: نباید در روابط گسترده دستگاه امنیتی سعودی با منافقین بویژه در سال های اخیر تردیدی به خود راه داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، امیرعبداللهیان با اشاره به اظهارات "ترکی الفیصل" شاهزاده سعودی و رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در اجتماع سالانه حامیان گروهک منافقین در پاریس گفت: این اظهارات تایید می‌کند که  حمایت های گسترده مالی و امنیتی عربستان سعودی از تروریسم در همه اشکال ان همواره در دستور کار ریاض بوده است.
وی افزود: من موضوع تروریسم را در آخرین دیدارم با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان قبل از مرگ وی، و در اولین دیدارم با عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده با زبانی دیپلماتیک بیان کردم، و اضافه نمودم که امنیت مقوله‌ای به هم پیوسته و متعلق به کل منطقه است و نمی توان با استفاده ابزاری از تروریست ها کشورهای منطقه را ناامن کرد و عربستان را امن نگه داشت.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: خطای راهبردی ریاض مبنی بر کاربرد تروریسم در تحولات منطقه، ریاض و همه ما را در منطقه با خسارات جبران ناپذیری مواجه می کند.
وی تأکید کرد: عربستان باید رویکرد نظامی و امنیتی خود را در منطقه تغییر دهد و با تمرکز بر راهکار سیاسی و توقف حمایت آشکار و پنهان از تروریسم نقش سازنده در منطقه إیفا کند.

پربیننده ترین خبرها