سلطان تسلیم سلمان شد!

سلطان تسلیم سلمان شد!
جمعه 25 تير 1395 - 22:26

ترکیه پس از سلسله ای از سخنان مقامات این کشور درباره عادی سازی رابطه با سوریه، در برابر تهدیدهای بی سابقه عربستان تسلیم شد و سخنان خود را در این باره پس گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، "عادل الجبیر" وزیر امور خارجه عربستان سعودی پس از ملاقات با "جان کری" همتای آمریکایی خود و "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «ترکیه به خوبی می داند قادر نیست به این سادگی به معارضین سوری خیانت کند».
پایگاه "المصدر نیوز" نوشت الجبیر از موضع ناگهانی "بن علی یلدیرم" نخست وزیر ترکیه درباره عادی سازی رابطه با سوریه ابراز شگفتی کرد و افزود: «یلدریم به خوبی می داند ترکیه از سوی کردها در معرض تجزیه قرار دارد و ارتکاب هر گونه اشتباه از سوی آنکارا ، ترکیه را به طرف شکست و فروپاشی سوق خواهد داد».
الجبیر گفت کشورش سفیر ترکیه در عربستان را برای توضیح پیرامون این موضوع فرا خوانده است؛ هر چند هنوز این خبر از سوی مقام های ترکیه رسما اعلام نشده است. 

پیس از اظهارات الجبیر، بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه، بدون درنگ، وفاداری کشورش به عربستان را نشان داد و مدعی شد تا زمانی که حاکمان کنونی سوریه در قدرت بمانند، بحران سوریه راه حلی نخواهد داشت و خطر گروه های جهادی از میاتن نخواهد رفت.
این در حالی است که یلدریم، پس از پایان تنش ترکیه با رژیم صهیونیستی و روسیه، ابراز اطمینان کرده بود که روابط کشورش با سوریه عادی خواهد شد. این اظهارات پرسش های زیادی را درباره علت تغییر موضع ترکیه ایجاد کرده است. 
206-220
 

پربیننده ترین خبرها