توصیه های امنیتی به اتباع عرب درترکیه

توصیه های امنیتی به اتباع عرب درترکیه
شنبه 26 تير 1395 - 14:08

درحالیکه اوضاع ترکیه درنتیجه کودتای نظامیان ناآرام شده است، اکثر کشورهای عربی درباره وضعیت شهروندان و اتباع خود در این کشور ابراز نگرانی کرده و از آنان خواسته اند از حضور دراماکن شلوغ و رفتن به اماکن عمومی پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس بیانیه ای که خبرگزاری امارات (وام ) منتشر کرده است، سفارت امارات درآنکارا و کنسولگری این کشور در استانبول از همه اماراتی ها در ترکیه خواسته است که در محل های اقامت خود بمانند و به مناطق عمومی و شلوغ نروند و با سفارت کشورشان در ارتباط باشند.

سفارت امارات همچنین از اماراتی هایی که مایل به سفر به ترکیه در روزهای آینده هستند، خواست که تا زمان ثبات اوضاع در ترکیه، برنامه سفر خود به این کشور را لغو کنند.

همچنین سفارت عربستان در آنکارا از اتباع خود خواست که احتیاط کنند، و از رفتن به اماکن شلوغ خودداری کنند، و درصورت نیاز با سفارت تماس بگیرند.

درهمین حال، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد که سفارت مصر در آنکارا و کنسولگری مصر در استانبول را مکلف کرده است وضعیت مصری ها در ترکیه را زیر نظر داشته باشند و به آن ها توصیه کنند که دراماکن اقامت خود بمانند و به مکان های پرتنش نروند.

وزارت امور خارجه بحرین نیز از شهروندان این کشور درترکیه خواست که نهایت احتیاط را به کار گیرند و دراماکن اقامت خود بمانند.

وزارت امور خارجه اردن نیز در موضعی مشابه، از شهروندان اردنی در ترکیه خواست که احتیاط را رعایت کنند.

اوضاع درترکیه شامگاه جمعه و در پی کودتای نظامیان ناآرام شده است و دولت اعلام کرده است که کودتا با شکست مواجه شده و اوضاع را زیر نظر دارد.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها