نگرانی کارشناسان آمریکایی از تضعیف ارتش ترکیه

نگرانی کارشناسان آمریکایی از  تضعیف ارتش ترکیه
يکشنبه 27 تير 1395 - 09:23

کارشناسان مرکز مطالعات "استراتفور" در امریکا گفتند که، کودتای اخیر در ترکیه، دولت رجب طیب اردوغان را وادار به اعمال سلطه و در نتیجه تضعیف ارتش خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از روسیا الیوم، این کارشناسان تأکید کردند که کودتای اخیر توسط یگان های تابع نیروهای مسلح سازماندهی شده بود، و همین امر رجیب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را به سرکوب گسترده نیروهای مسلح ترکیه مجبور می کند.
کارشناسان این مرکز خاطرنشان کردند که با اجرای سیاست های سرکوبگرانه دولت، آنکارا از این به بعد دیگر برای اجرای سیاست ها و استراتژی های ملی به نیروهای مسلح متکی نخواهد بود کما اینکه اساس همکاری با نظامیان نیز از بین خواهد رفت و روحیه سربازان و فرماندهان ارتش به شدت تنزل خواهد کرد.
این کارشناسان تأکید کردند که تضعیف ارتش تأثیر منفی بر قدرت ترکیه در تعامل با مسائل جاری در منطقه از جمله مقابله با حزب کارگران کردستان ترکیه و دخالت نظامی احتمالی این کشور در سوریه خواهد گذاشت.
کارشناسان مرکز مطالعات "استراتفور" همچنین گفتند: از بین رفتن قدرت "نظامی گری" در ارتش ترکیه بر مواضع امریکا که پایگاه اینجرلیک ترکیه واقع در جنوب این کشور را به منظور حمله هوایی به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق در اختیار دارد، تأثیر خواهد گذاشت.
گفتنی است ترکیه جمعه شب 15 ژوییه برابر با 25 تیرماه تا صبح روز شنبه شاهد کودتای نظامی نافرجامی علیه دولت اردوغان بود.
208

پربیننده ترین خبرها